Udstilling af specialbiler

02-02-2013-18:17:53

Jeg arbejder lige nu med at skaffe biler til udstilling i Fredericia 9.-10. marts. Bl.a markeringen af Cooper S 50 års jubilæum.
Under arbejdet er jeg stødt mange spændende Minier, som der ikke er plads til, især da det også skal være markeringen af Morris 100 års jubilæum.

Så dukker tanken op, om der var interesse for at lave en udstilling af alle de spændende ombyggede Minier. Biler der aldrig vil blive vist på de etablerede udstillinger, hvor originalitet eller sjældenhed vejer tungt.

Forestiller mig vi finder et sted, hvor vi uden at generer naboer kan mødes og vise hinanden hvordan vi har ombygget bilerne,undervogn, motorer, osv.og fortælle om vores oplevelser og selvfølgelig også problemer med syn, forsikring og skat. Her vil det modsat messerne også være mulighed for at få lyd på.

Har snakket med Leif Furhmann Hansen og han er parat med hans Honda CBR 1000 Mini. Han foreslår vi undersøger muligheden for at ligge det i forbindelse med Ganløse Hill Climb, der i år er flyttet til Sjællands Ringen.
Er der interesse for at arbejde videre med noget i den retning?
Vi har bestyrelsesmøde i Mini Club Denmark 9. februar og hører om de andre vil bakke op med økonomi.

Doghouse

Jeg har en Cooper 998 med Eriks Høyers gamle 7 portet topstykke. Og en turbo mini med 200+ så jeg er klar.

turbo mini

Svaret d. 02-02-2013-19:11:53


jeg har en 998 m et 12g940 top, lommer i blokken og en kent 276 knast.. med en ekstra køler fra en gammel macintosh... plus andre små krumspring :-)
sig hvor / når...

julianfalck

Svaret d. 02-02-2013-20:03:47


hvornår ville et sådant arangement løbe af stablen :-)

johnny b

Svaret d. 03-02-2013-10:48:30


HMS kalenderen siger det er 5. juni, men at arrangementet er i Ganløse ! ! ! De er måske lidt sene til at komme med rettelser ?
Peter

Peter Mogensen

Svaret d. 03-02-2013-11:39:53


Det ser ud til det er grundlovsdag det afholdes og der afholdes der mange andre arrangementer landet rundt, så måske det er en skidt dag.
Ideen var at når det var flyttet til Sjælandsringen, kunne vi måske finde et hjørne at vise vores biler frem i og der ville så også være andre bilfolk til stede.
Kontakter arrangørerne og hører lidt om mulighederne og om det ikke er rigtigt det er flyttet fra Ganløse til Sjællandsringen.
Kommer selv fra Vendsyssel og hører derfor gerne andre forslag til placering, synes bare det kunne være spændende med sådan en udstilling / træf og da de fleste faste udstillinger er i Jylland ville det være fint med Sjælland.
Konceptet er en plads med toiletter i nærheden, lokale / telt af hensyn til vejret og en grill.
Gerne en forhåndstilmelding, men møder du op er du jo med.
For at undgå sammenfald med andre arrangementer ville juni være et godt tidspunkt til nød september.

Doghouse

Svaret d. 03-02-2013-21:26:14


lyder virkelig som et et spændende arrangement, håber jeg når at skrue twincam motoren færdig,vedr.placering tror jeg det har stor betydning, da mange af de specialbyggede minier af en eller anden grund sjældent bevæger sig ret langt væk hjemmefra,man ser ikke ret mange til de div. træf, selvom jeg ved de er derude,for mit eget vedkommende er det fint med sjælland,da jeg bor i sønderjylland

johnny b

Svaret d. 04-02-2013-11:50:28


sjælland ville da være en fordel for mig, men er i bund og grund ligeglad, elsker at køre i det møg... ;-)

julianfalck

Svaret d. 04-02-2013-13:16:45


hva med fyn? egeskov slot eller tusindårsskoven?

johnny b

Svaret d. 04-02-2013-22:45:39


Hej så er der OK mra MCDs bestyrelse hvis der skulle være lidt udgifter. Snakkede med Søren Møller fra Mini Klub Sjælland, han gav grønt lys for at låne deres klublokaler i Hedeland Motorklub, så er vi også lidt os selv og der er ikke for mange uvedkomne fra etaten der kikker med. Hvis man ikke har fået bilen bygget færdig, kan tuningsdele jo også udstilles indendørs.
Hvad med 15. juni? Forhåndstilmelding fra ca 15. biler 1 måned før, for at gennemføre det. Deltagere / besøgende smider en tyver, så er der lidt til ``sølvtøj`` for bedste motor, bedste undervogn og bedst udseende.

Doghouse

Svaret d. 13-02-2013-22:41:21


Hedeland der er jeg klar den 15. juni

Uno

Svaret d. 14-02-2013-11:24:27


Hej mini folk jeg er også interesseret i sådanne et møde jeg har selv en ombygget pik-up!!! Som ikke er vist frem endnu

Mikal Miller

Svaret d. 14-02-2013-13:38:43


Hej vi kunne da komme med nogle stykker... :-)

mini-Haribo

Svaret d. 15-02-2013-07:27:25


jeg kommer osse forbi...enten med twincam motor i motorrummet, eller i bagagerummet ;-)

johnny b

Svaret d. 15-02-2013-09:55:49


Hej for lige at få det i kalenderen må vi have givet det et navn. Hvad med Modificeret Mini Dag (MMD 2013)
Deltagere kan sende en mail til j.m.pedersen@hotmail.com, så holder jeg jer løbende orienteret om deltagerantal.

Doghouse

Svaret d. 17-02-2013-12:14:38


Tilbage