1275 diff udveksling

26-01-2013-16:15:41

Hej,
Overvejer at renovere en gearkasse til min 1275 GT, hvad vil være den ``rigtige`` udveksling 3,1 eller 3,44, den må gerne være kvik i accelerationen men skal selvfølgelig også kunne holde 110-120 km/t med et fornuftigt antal omdrejninger, dog skal acceleration prioriteres højest (12`` hjul``)
Hvor mange tænder svare til 3,1 henholdsvis 3,44?
Mvh/Per L.

labori

Det afhænger af gearkassetypen og hvilken knastaksel du kører med.

Med standard gearkasseudveksling og 3,1 gearing vil du opnå, at 1. og 2. gear svarer nogenlunde til en close ratio gearkasse med 3.44 gearing. 3. gear er lidt højere, og 4. gear er ``overgear``. Dvs. du får en fornuftig acceleration i de 2 første gear, lidt langsommere i 3. gear, og du kan ``cruise`` med 115 til 120 i 4. gear.

Hvis du kører med close ratio gearkasse vil jeg anbefale 3.44 gearing.

Hvis du kører med hidsig knast vil jeg anbefale close ratio gearkasse OG 3.44 gearing.

Boman

Svaret d. 26-01-2013-16:40:16


Det er standard gearkasseudveksling (standard 1000 gearkasse) og standard knast (stage 1)
Hvis jeg forstår det ret så peger du på 3,1 gearing, det med fornuftig acceleration i 1 + 2 og ``lidt`` langsommere i 3 + 4 lyder fornuftigt, bare det ikke betyder for langsom acceleration i 1 + 2, acceleration er vigtigere end topfart, uden at det skal være en hysterisk lav gearing.

labori

Svaret d. 26-01-2013-21:03:14


Til den kombinaton du har vil jeg anbefale 3.1 gearing.

Boman

Svaret d. 27-01-2013-13:39:49


Hvilken gearing kører en std. A 998`er fra 77 med?

tb205gti

Svaret d. 27-01-2013-15:44:03


3.44 vel

KarstenK

Svaret d. 27-01-2013-16:24:08


Tilbage