22-01-2013-17:17:03
Hej alle mini folk. Hvordan kan jeg se hvor stor min motor er altså om det er en 850 eller en 1000 cc for der står ikke noget på min reg atest.. Og skal have pakninger og sådan nogen tegn så er det jo meget ret at man køber det rigtige
Håber i kan hjælpe mig casper
Hvis du står foran din mini, og kigger ned på motoren.. Så finder du det tændrør der sidder længst til højre. Lige under det skulle der gerne være nittet en lille metalplade fast på en vandret flade..
Der står din motorstørrelse og nummer..
8x = 850
99 = 1000
10 = 1100
12 = 1275
Det er kun de første cifre du skal kigge efter..
Kasten
KarstenK
Svaret d. 22-01-2013-17:31:02
på de 850 jeg har stående står der 85H
johnny b
Svaret d. 22-01-2013-18:28:03
Der er ikke noget motor nr på :( hvordan finder jeg så ud af det
Mini28
Svaret d. 22-01-2013-21:22:58
Hvis det er en A motor, så har 850´eren ingen rør til oliepinden. Den sidder direkte ned i blokken.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 22-01-2013-21:32:15
Du tager topstykket af og måler boring og slaglængde :)
Hvad gør jeg med syn hvis jeg har samme problem? Motoren i min bil har ikke nogen plade nittet på og der har aldrig siddet nogen. Fladen er helt fin og blank som på en evt ombytningsmotor???
Foran på karossen står en plade med stelnummer og ``enginenr: see engine`` men det går vel ikke til syn?
Kan se det er en A+ og bilen er en 1100er special men mangler som sagt motornummerpladen.
Buggyboy
Svaret d. 23-01-2013-21:21:36
hvis jeg var dig, ville jeg ikke sige noget, de fleste synsmænd ka ikke se forskel på dem
johnny b
Svaret d. 23-01-2013-21:33:41
Buggyboy
hvis du siger du med sikkerhed ved det er en A+ motor, ja så er der jo kun 2 størrelser at vælge imellem..
Hvis du kigger på topstykket ved vetildækslet til venstre, der sidder sikkert din regulering til varm vand i kabinen.. Er det en 1000A+ er det vinkelret monteret med motoren, sidder den skrå er det sikkert en 1275A+..
Ellers kan du se om der er plader bag på din motor ind til stødstængerne, er der plader er det en 1000A+..
Der er sikkert andre der kender flere ting du kan se det på, men de ting der er da nemme at se :-)
Karsten
KarstenK
Svaret d. 23-01-2013-21:34:06
Nej og jeg har aldrig været til syn hvor de har tjekket motor overhovedet.. Hvis det skulle være en 1275A+ du har siddende, så er det måske stadig lovligt.. en Speciel er vel født som 1100ccm med ca 45 HK ikke. En af de 1275A+ motore yder ikke mere end at det går under 20% reglen hvis jeg husker ret :-)
Karsten
KarstenK
Svaret d. 23-01-2013-21:35:44
På ventildækslet står der direkte ``A+`` (ikke at det er nogen garanti for noget hehe), varmtvandsreguleringen er skråt monteret og der er de ekstra støberiller i selve motorblokken... Så det at der er ekstra støberiller er jo tegn på A+.
Men jeg mangler stadig en plade med motornummeret hvis synsmanden er specifik...
Eller det er måske ikke et reelt problem når det kommer til stykket?
Buggyboy
Svaret d. 23-01-2013-21:49:50
Tror ikke synsmanden tager det så tungt, sidst jeg var til syn var det eneste han ville se i motorrummet stelnummeret. Det sidder i kanten, der hvor motorhjælmen lægger an. Han var ikke interesseret i motoren overhoved
Laze
Svaret d. 23-01-2013-23:31:28
Stelnummeret i bunden tjekkede de på min, typepladen har jeg ikke og han sagde intet til det. altså pladen med stelnummer osv.
Karsten
KarstenK
Svaret d. 24-01-2013-03:35:27
Svageste aftapning af 1275 A+ har lige godt og vel 60 heste, så den ryger over de 20% forøgelse.
Bare fordi synsmanden har ``overset`` motoren, gør det ikke bilen lovlig.
Han er muligvis ligeglad, har jo den fremtidige forretning at tænke på, men sker der en ulykke, og forsikringen opdager en ikke godkendt ændring, så smækker kassen i.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 24-01-2013-12:03:03
kunne topstykket ikke afsløre en motorstørrelse, under ventildækslet er der jo et støbenr. feks 12G202
rød1000
Svaret d. 24-01-2013-19:25:37
Jo da. Selvom der jo bliver blandet lidt rundt på delene hen over årene ;-) Det nummer du nævner er et 1100 topstykke.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 24-01-2013-21:08:20
jo der er nok blandet lidt i sagere:-) men sansynligheden for en 850 top på en 1000 er nok ikke så stor:-) men selvfølgelig i mangel på bedre..
rød1000
Svaret d. 24-01-2013-21:32:45
arh der var jeg nok lige hurtig nok, biblen siger de kørte med samme top 850 og 1000, man kunne forresten også få en 1000special de havde vist kun 2 ``ure`` foran føreren istedet for 3
rød1000
Svaret d. 24-01-2013-21:52:53
det står også på motorbloken i højre side hvis du ser bag fra. ;-)
suh
Svaret d. 25-01-2013-08:52:35