03-01-2013-23:47:57
lige et spørgsmål...jeg har på estaten 2 kreds diagonalbremser og hovedcylinderen med det store runde låg,(fra clubman 1977) og da den ikke god mere, tænkte jeg på at købe den model til 1980-1988,kan det lade sig gøre? jeg ved godt at bremserne er delt mellem for og bag på de modeller og ikke diagonalt som på estaten, men det er vel den lille gizmo der sidder i motorrummet der bestemmer det?
Den kan du godt bruge. Og ignorer den fordeler i motorrummet. Altså kyl den i jernspanden ;-)
Du skal bare lave om til for/bag opdelt. Og jeg husker ikke lige hvilken afgang på hovedcylinderen, der skal til forbremserne. Hovedcylinderen har nemlig 2 forskellige diametre i boringen. Lille diam. til for, og stor til bag. Du skal nok bare have hjulcylindre med anden diameter i bag så.
Jeg mener der findes en monteringsvejledning på MiniMania. Niplernes gevind er M10 og M12, så vidt jeg husker.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 04-01-2013-00:32:23
så fik jeg en spritny hovedcylinder med posten,den er også monteret, så nu er alle komponenter i bremsesystemet nye......men, stadig samme problem! når man træder på pedalen forsvinder den ned i tæppet,hvis man så træder et par gange er der tryk, og pedalen synker ikke....... har kørt 2,5 liter bremsevæske igennem systemet,både på gammeldags facon og med bremsesuger,har kontoleret at der ikke er utætheder,har sat små cylindre på bagved og kastet fordeleren over skulderen
johnny b
Svaret d. 09-01-2013-17:38:47
Kan kun se 2 muligheder, enten er der luft i systemet eller også utæthedder, hvis ellers bakkerne i tromlerne er justeret korrekt således at der ikke er for lang vandring før de tager ved.
labori
Svaret d. 09-01-2013-18:19:30
Er der tromler på forbremserne?
Hvis de små fjedre, der holder bakkerne fast på stemplerne i cylindrene er væk, så kan du være så uheldig, at stemplerne trækker sig tilbage, når pedalen slippes. Og så skal der netop pumpes mere væske ud, inden stemplerne når ud til bakkerne,og pedalen igen bliver hård.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 09-01-2013-18:25:00
tror lige jeg har begået en begynderfejl af den slags man normalt holder for sig selv.....jeg har på forhjulene monteret ventilerede skiver og 4 stemplede kalibre, og de har da vist mere end et sæt udluftningsskruer.......så siger jeg ikke mere....men nu bremser vi fantastisk efter de øverste skruer lige blev løsnet :-D
johnny b
Svaret d. 09-01-2013-20:41:36
Det lyder satme da godt! Skide være med fejlene. Dem lærer vi alle af.:-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 09-01-2013-20:49:00
Super, vi nævner ikke noget om vores fejl :-)
labori
Svaret d. 11-01-2013-14:29:55
nu vi er ved fejl, så kan det lige nævnes i samme omgang, at man skal huske at sige om det er ventilerede eller masive skiver, når man bestiller mont.sæt til metro kalibre, hvis man som jeg fik, sættet til masive skiver selvom det er ventilerede man har bestilt til, så passer de fjedre der holder klodserne på plads ind mellem, istedet for at oven på, med det resultat at klodserne maser stemplerne ind i kalibrene hver gang man slipper pedalen, og man skal pumpe pedalen for at bremse......den tog også lidt tid ;-)
johnny b
Svaret d. 11-01-2013-16:11:44