Planer for 2013

01-01-2013-18:58:45

Hej alle

Jeg tænkte lidt om vi skulle dele vores planer for 2013.

For mit eget vedkommende nåede jeg lige med nød og næppe at få tippet karrossen over forbroen med motor i. Nu skal det store samlearbejde i gang. Bunden skal også males når det bliver lidt varmere i vejret. Hvis alt går vel ville jeg gerne til syn med GT`ern i sensommeren, optimist skal man jo være ik!

Morten

MI

Hejsa.

Jeg skal bare ud og køre!
Måske skal jeg ha` noget anden sjovt på istedet for den hif38`er... :-)



vhj

julianfalck

Svaret d. 01-01-2013-19:52:18


hvor skal jeg begynde..


Ud og køre i minien!
2xHS2`ere istedet for den defekte HS4
12G202 portet topstykke
Generel opfriskning af motorrummet
Ny h. forskærm
ny h. forlygte
rep stykke på nederste rudeliste på v. bagrude
nyt lidt mindre rat
sænket ratstamme
malet bunden indvendigt
nye fælge (6x10 eller 6x12)
Grp 2 Race skærmforøgere
HiLo
ny LCB samt Manifolw center potte med enkelt 1.75`` afgang
flere ure (olietemp, ur, amperemeter)
rep af bunden indvendigt lige ved panelet
nyt bagpanel
undersøg om der er rust i v. forskærm, A-Panel inderskærm og front + nederste hjørne foran højre baghjul.


..og nice to have, som jeg nok ikke får lavet i 2013.

nye komplet bund foran tværstiver i begge sider. Bunden er sund nok nu, men der er lavet reps på dem begge med enkelte pladestykker.
Bur
sjovere knastaksel
Megajolt, alternativt accuspark eller lign.

..og sidst men ikke mindst, min vilde drøm som jeg nok aldrig får lavet.. 68mm offset boring på en 998`er, monteret med fiesta 1.1 stempler, portet ``940`` topstykke og en fornuftig knastaksel. Det giver en 1140ccm motor der er tættere på kvadratisk - og dermed giver basis for masser af omdrejninger. :)

tb205gti

Svaret d. 01-01-2013-20:11:09


Jeg skal havde lavet rust i min mini, nu har den stået stille i 3-4 år efterhånden..

så skal jeg havde den malet.
moteren skal havde en stor omgang. samt tunes en lille smule.
så skal jeg rode lidt med og montere en kompressor.
stort set den skal havde hele turen er gået i gang med og skille den ad..

BECKAMP

Svaret d. 01-01-2013-21:21:40


jeg skal have hovedrenoveret minien da den ikke gik igennem syn pga rust.

så jeg skal have lavet rust MANGE steder på den og have den lakeret, derudover har jeg også købt en 1275 motor der skal renoveres og lægges i. håber at den kan nå at blive færdig til Danish mini meeting 2013 da jeg kun bor 8 km fra hvor det holdes :)

lchristophersen

Svaret d. 02-01-2013-14:32:24


I år tror jeg bare, at jeg vil nyde at køre ud i MINIen ud i det blå, uden at tænke på fortidens bryderier med den. Herligt :-P
Godt Nytår til jer alle.. :-D
Hilsen Knud

mini/senior

Svaret d. 02-01-2013-15:47:16


Skal have højre side, af styretøjet ordnet, sat en dobbelt udstødning på midten. Og så skal der ellers bare fræses derud ad, og få pigerne til at kigge ;-)

youngguns

Svaret d. 02-01-2013-18:59:40


ska ha veteransynet estaten, den bliver 35 i år, og det ska da fejres med lidt billiger vægtafgift, og så satser jeg på at blive færdig med twincam motoren,måske endda få den muret i og kørt ind...spændende da det er den første jeg bygger med karburator og strømfordeler

johnny b

Svaret d. 02-01-2013-19:00:37


Tja, et par ny renoverede skålsæder og seler skal monteres og så skulle den gerne være klar til at få sin debut i klubrally, glæde mig helt vildt, er der andre der har lignende planer vil jeg da ritig gerne lave lidt erfaringsudveksling.

labori

Svaret d. 02-01-2013-21:31:36


Nu med en levende lille ny mini i familien så håber jeg stadig der bliver tid til at få Mini`en fixet og samlet til foråret, men mon ikke det også er realistisk nok.

Der skal laves føægende:
- To huller under bagsædet med udkig til asfalten skal lige have lidt nye plader
- Kabinen skal renses og males.
- Buret skal males, så kommer det til at matche taget :-)
- Sæderne skal sænkes, dette kræver lidt modifikation til tværbjælken for at gøre sænkningen mulig.
- Der skal findes en lækker måde at montere syv 52 mm instrument ure
- Den nye omdrejningstæller skal monteres
- Speedometeret skal modificeres. Det er nemlig ikke så pænt. Det er modellen med 2 ure, et speedometer til venstre og tankmåler, vandttemperatur i det højre ur. Det saves midt over og speedometer bliver genbrugt.

Det er nok det for i år, til vinter bliver det bagbro og bagenden der skal shines op og nok også nogle glasfiber døre :-)

Laze

Svaret d. 02-01-2013-21:53:24


Min blå mini bliver også 35 år meget snart, så den skal også regges til veterankørsel, plus den skal have andre sæder, som jeg har købt til den..

Derudover har jeg en Speciel fra 1979 i garagen som jeg er i gang med at lave. Jeg tvivler på den kommer på vejen i år, men skidt den bliver først veteran i 2014, og dermed billigere at køre og have, så det går nok..

Ellers skal der bare cruises på vejen og til diverse veterantræf..

Ses når varmen kommer :-)

Karsten

KarstenK

Svaret d. 03-01-2013-08:48:52


http://www.facebook.com/DenDanskeClassicMiniTraefSide?ref=ts&fref=ts

En lille side jeg har lavet , håber alle træf kommer på så vi kan følge lidt med ..

fidde

fidde

Svaret d. 06-01-2013-00:28:31


Jeg skal i hvert fald skrue virkelig meget mini :)

acker

Svaret d. 06-01-2013-03:52:17


- dvs. skifte front
- komplet ny bund
- males
- samles igen ;)
- rep motor
- 2 benzintanke
+ Lavet interiør

acker

Svaret d. 06-01-2013-03:54:37


tja - nyde mini`en....og de damer som kigger... :-P
Og lidt nyt sjov i motor rummet!!! Glæder mig! :-P :-P

Minithy

Svaret d. 07-01-2013-20:44:32


Hej Minithy

Det lyder godt, de eneste damer der kommer til at kigge efter min Mini er sgu nok hende den søde på min nye M kalender :-P

Nu jeg er ved tasterne så er forbro med motor kommet i, efter en del massen frem og tilbage til siden tilbage igen o.s.v.

Jeg havde købt 4 nye bolte med låseblik (gl. type forbro) så jeg var sikker på at det var iorden. Efter at have prøvet i NOGLE timer gav jeg op, de kunne bare ikke komme i!! Behøver jeg at sige de var forkerte, jeg er lidt træt af engelsk paskram lige i øjeblikket.

Morten

MI

Svaret d. 08-01-2013-20:13:59


IMM2013 i Italien www.imm2013.eu [url]http://www.imm2013.eu/index.php?lang=en[/url] og når vi kommer hjem fra Italien, så står den ellers på Danish Mini Meeting 2013 www.dmm2013.dk [url]http://dmm2013.dk[/url] Husk der er allerede åben for tilmelding :-D

/Søren

DetVarSoerens

Svaret d. 09-01-2013-14:30:09


Jeg skal have monteret/lavet følgende:

endnu et sæt (enorme) Hella fjernlygter
4 nye skærmforøger i bilens farve
have monteret kulfiber bagklap
rettet lidt små-rust rundt omkring
skiftet nål i karb`en
skiftet bærekugler
monteret vacuum-meter
monteret læder skålsæder
(muligvis) skifte motorklappen ud til en i kulfiber.

Desuden skal jeg på camping i mini`en og forhåbentlig også på træf.

Ehlers

Svaret d. 09-01-2013-16:56:13


Umiddelbart at dreje nøglen og kører i synshallen, få at vide hvor mange km den har kørt siden sidste syn :), et seriøst bud må være max. 4000 km :(.
Planen må være at bruge bilen mere end den er blevet brugt de sidste par år :).....

Gomme

Svaret d. 10-01-2013-09:33:09


Kære tb205gti !

Hvis du virkelig vil ha` en rigtig god motor med kort slaglængde der kan holde, så søg efter en rigtig gammel Cooper S 970 cc med stålkrumtap og samme boring som en 1275 Cooper S !
Den er bare så sej og med en god knast (Feks. AEG 648) også meget omdrejningsvillig. Den er fra først i tresserne og nok temmelig svær at finde, men tro mig, det er forsøget værd ! Husk lige at få skivebremserne fra Cooper S, eller Clubmann 1275 GT med !!!!
CSø

CSø

Svaret d. 12-01-2013-14:16:23


CSø: De er bare så pokkers dyre og meget svære at finde i en stand vor det kan betale sig at renovere den.

tb205gti

Svaret d. 12-01-2013-20:16:10


Køre manne manne km til træf .. glæder mig ..

fidde

Svaret d. 13-01-2013-00:28:10


Tilbage