Højrestyret til venstrestyret.

26-12-2012-17:13:19

Jeg har overvejet, at hente en højrestyret mini hjem fra `72.

Hvilke ting skal man tænke på, ved at ombygge den til venstrestyret udover tandstangen og et længere bremserør fra hovedcylinderen??

Passer pedalboxen ovre i den anden side?

jenskbh

Mener ikke pedalboxen passer, men det er der nok andre der ved med sikkerhed.

Men sådan en brugt kan da ikke koste meget.

Karsten

KarstenK

Svaret d. 26-12-2012-19:22:08


mener nu heller ikke pedalerne virker, men der må være en stak af dem her i dk, forlygterne skal også skiftes, og måske skal viskemotoreren smides over den anden side:o)

rød1000

Svaret d. 26-12-2012-22:20:03


Der er også instrumenterne, og de ledninger der fører dertil, hvis det vel og mærke ikke er med indstrument i midten.
Har selv en højre styret og har overvejet at skifte den rundt, men synes ikke det er noget problem at sidde i højre side, mini`en er jo så smal. Der er faktisk også mereplads til fødderne når pedalerne sidder i højre side og det er rart. Her er det muligt at hvile koblings foden til venstre for koblings pedalen, da der her er massere af plads. Hvorimod når de sidder i venstre side så er der intet plads, da den bliver brugt til hjulkassen.
Er det egentlig nødvendigt at skifte tandstangen? Kan man ikke bare vende den rundt? Man skal nok lige bore et nyt hul til mange-not`en

Husk at få betalt afgift i mens at den er højre styret da det giver et nedslag på ca 10%

Hilsen Lasse

Laze

Svaret d. 26-12-2012-23:57:10


Hvis du bytter tandstangen rundt, drejer den modsat. ;)
Godt råd med afgiften, men den skal vel synes igen, når man så flytter rattet? Konstruktive ændringer?

jenskbh

Svaret d. 27-12-2012-02:41:20


Ups ja, den kommer jo til at styre omvendt.
Jeg mener ikke der står nogle steder at den er højre styret, jeg har ihvertfald ikke lige kunne finde noget sted det står.
Lasse

Laze

Svaret d. 27-12-2012-05:25:26


Tandstang og speederpedal skal skiftes. Pedalkonsol er vist det samme. Fra 72`` kunne den godt være med speedo i midten, men ledningsnettet til ratstammen ved jeg ikke om man lige kan omdirigere til den anden side af bilen. Viskerne behøver du ikke vende, min Innocenti kørte da med viskere til en højrestyret.

MI

Svaret d. 27-12-2012-18:02:55


Tilbage