2x SU 1.25`` på 1275 A+

04-11-2012-01:26:06

Har i et forslag til nåle i min 2xSU kaburator ??

Jeg har 2 stk 1275 A+ stående. Den ene stammer fra en Mini SPI og den anden en MG Metro sport. SKal nålene være ens på de 2 motore ?. Jeg kan forstå der er højere kompression på MG motoren og knasten er skarpere, og det burde vel havde indflydelse på valg af nål, eller er jeg forkert på den ?

Karsten

KarstenK

Du kan lægge ud med AH2, eller EB. Og røde fjedre.
Eller prøve med Cooper S´ens standard nål; M.
Men det bliver noget gætværk, afhængig af hvilken luftfilter/tragt, du vil bruge. Og udstødning. Osv.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 04-11-2012-09:23:09


Jeg regnede med 2x KN filter og en banan med RC40..

Karsten

KarstenK

Svaret d. 04-11-2012-12:50:57


Jeg checkede lige nålene i mine dobb. su 1 1/4 og de er med en M nål, men hvis man skal have en lidt federe blanding hvadfor en nål skal man så have når man sætter K&N filtre og tragte på?

MI

Svaret d. 18-11-2012-13:54:06


Du kan godt prøve med AH2 nåle.
H6 og E3 har jeg også gode erfaringer med. Men self. afhængig af, hvilken motor du har i.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-11-2012-17:04:36


Mange tak for hjælpen Carsten.

MI

Svaret d. 19-11-2012-19:56:47


Selv tak da! :-) Lad os høre, om det kommer til at virke.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 19-11-2012-21:09:57


Karsten K sorry for at blande mig i din tråd, men håber det nu er i orden så længe jeg holder mig til emnet.

Carsten, hva nu med fjedre til dem?

Skal man holde sig til de røde fjedre eller ville der være bedre med blå?

Motoren er såvidt jeg kan finde ud af en std. Marina 1275GT, altså 11 boltet top, dobb. vent. fjedre. Jeg har så for sjov tilføjet en ny kobling samt ultralight svinghjul, maniflow manifold med enkeltbox udst, tragte med K&N filtre til de dobb. 1,25`` SU`r.

MVH
Morten

MI

Svaret d. 22-11-2012-19:21:48


Bøgerne siger røde fjedre.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-11-2012-19:29:57


I skriver bare løs. Jeg nyder når der sker noget nyt herinde :-)

KarstenK

Svaret d. 22-11-2012-20:30:36


Tilbage