Lade spænding

21-10-2012-17:44:56

Mon min Mini lader?
Jeg er lidt i tvivl om det er batteriet der er noget galt med eller om Mini`en ikke lader. Den har lige så stille afladt sig over noget tid og dermed har det været svære og svære at få motoren igang. Har lige ladt batteriet op og spændingen er 13,7 V på det. Når motoren går ved 2000-3000 omdrejninger så sniger den sig lige op på 13,8 - 13,9 V og det er jo ikke meget og det kan jo bare være måle usikkerhed. Har tænkt lige at køre et par dage i bilen således og derefter se hvad spændingen på batteriet er når motoren er slukket og når den er tændt. Haynes siger jo at lade spædningen skal være 12,7 - 13,3 V så vidt jeg lige kan se, men hvis der er 13,7 på batteriet så burde der vel heller ikke ske den store ændring uanset om motoren spinder eller ej.

Mvh Lasse

Laze

Du kan sætte en lille pære i serie på + ledningen fra batteriet for at se om der er et tomgangsforbrug når bilen er slukket - så kan du da se om det er her hunden trykker.
På en moderne bil med en sund generator er ladespændingen 14.4V - jeg vil antage at en generator på en mini skal lade ved samme spænding? Hvordan holder den strøm når den bliver brugt og ikke holder stille flere dage af gangen?

tb205gti

Svaret d. 21-10-2012-20:09:47


Efter et par starter så var spændingen ca 13 V og når motoren kører kommer den op på 13.8 så det ser ud til at den lader. Jeg har en hovedafbryder på batteriet som jeg slukker når bilen ikke kører så den burde ikke være tomgangsforbrug i bilen tror jeg ikke. Jeg må lige holde spændingen under opsyn

Laze

Svaret d. 23-10-2012-22:25:31


Tilbage