11-10-2012-15:03:08
Jeg antager det er muligt at renovere enerti starteren på en 998`er - spørgsmålet er blot hvordan?
Bilen har kørt fint i en hel dag - men nu vil den ikke starte. Starteren giver blot et ``KLIK`` fra sig når man prøver at starte den. Kabler ser fine ud, og der er masser af spænding på batteriet (12,6V). Umiddelbart lyder det ikke til det er selenoid`en der giver et klik, men starteren.
Prøv lige at sætte støm direkte på starteren, evt. med et startkabel, uden om relæet og tag evt. starteren ud for at sikre at den ikke hænger på startkransen.
labori
Svaret d. 11-10-2012-15:43:12
Heine har nye startere til favorable priser. Jeg har lige haft samme problem med min, og jeg tog tyren ved hornene og købte en ny og så var problemet løst. Den gamle gav også kun et klik fra sig... :-S
mini/senior
Svaret d. 11-10-2012-16:03:51
Den kan godt være selve kontaktorerne i startrelæet, der er brændt ud. Relæet klikker lystigt alligevel.
Du kan da prøve at skifte relæet først.
Renovering af starter kan vist næsten ikke betale sig, desværre.
Alt den brug og smid væk......;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 11-10-2012-16:17:12
labori: Den hænger ikke på kransen, ffor den kører fint når jeg blot løber den igang. Det giver bare ikke meget street credit at løbe bilen igang foran datterens børnehave :)
mini/senior: Heine? Husk at jeg er en novice..
Jelshøj: OK, jeg prøver lige med startkabel direkte til starteren. Tak for brevet idag forresten, fornemt pakket ind. :) Glæder mig til at afprøve den.
tb205gti
Svaret d. 11-10-2012-18:43:56
Selv tak. :-)
Heine er ``bare`` MG Centeret i det nordjyske. Top service, det skal han have, ham Heine ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 11-10-2012-19:19:40
Hos Amager Møller kan man få en ombytter. Så gør den gamle da gavn. :)
jenskbh
Svaret d. 11-10-2012-23:16:05
Nå fik hevet starteren af den idag. Den så faktisk fin ud, kullene var i hæderlig stand, kobberpladen på starteren var rimelig, bøsningerne i begge ender var trætte. Men jeg forsøgte at rense den godt ned og fedte den op igen. Desværre sker der absolut intet når jeg giver den +12V direkte. (stel på huset, +12v til polen i enden - direkte fra batteri.)
Så nu er der bestilt ny starter til den.
tb205gti
Svaret d. 14-10-2012-20:51:31