10-09-2012-12:42:52
Hej
Er der nogen der har erfaring med starter motorer. Min 1275`er har en alm. starter motor, med tilhørende start relæ.
Men man kan jo få en starter med indbygget starterelæ (solenoid).
Der siges at man kan få den til at passe, hvis man skifter Flywheel rings ?
Er dette korrekt, og er der nogle ulemper.
Jeg ville skifte for at være fri for den snurende lyd de alm starter motorer laver.
Alle kommentarer om hvad jeg skal vælge at gøre, er meget velkomne.
Det (håber jeg) er den sidste ting der skal gøre før end mit projekt er færdigt
Den gamle inertistarters lyd er ellers en af de klassiske lyde, der hører til Minien............;-)
Nå.......men ifølge Minispares kan du godt bruge den gamle startkrans, hvis den bare bliver vendt.
Ved ikke om det holder. Men du kan godt bytte til den nye type krans. Ingen problem.
Ellers kan du også ``opgradere`` til komplet Verto-kobling, men det kræver lidt flere stumper.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 10-09-2012-13:41:17
Hej Jelshøj
Ja jeg syntes også om lyden, men ham der laver motoren siger det slider meget, så hvis det ikke betyder meget for en, så siger han det holder bedre. Og er en bedre konstruktion. jeg er jo amatør, så man må jo prøve at lytte når den kloge snakker.
Jeg ved man kan skifte til hele verto, men det ønsker jeg ikke. Jeg ville bare skifte starteren, emn det lyder også på dig at det kan man godt. Minisport.com siger at man bare skal skifte flywheel rings, så det vil jeg prøve
Teske
Svaret d. 10-09-2012-13:50:43
Den kloge mand har da ret :-) Tandkransen slides, når det lille hjul slynges mod kransen. Absolut rigtigt.
.......amatør? Findes der efterhånden andre ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 10-09-2012-13:55:50
;-) Tak for svar, og du har ret.
Thomas
Teske
Svaret d. 10-09-2012-14:11:18