Genindhugningsattest

06-09-2012-18:05:19

Jeg har et kæmpe problem. Købte en 78 mascot for 6 år siden der var renoveret og synet et halv år før jeg købte den. Køret så i den indtil syn, men pillede pladerne af den inden. Nu har den stået uden plader i 4 år mens jeg løbende har renoveret den. Så den anden dag da jeg havde den til syn gik den ikke igennem pga jeg ikke har fået en genindhugningsattest med da jeg købte den for 6 år siden. Blev gjort opmnærksom på at der var sat nyt stel nr. i den. Men efter som den var blevet synet med det nye nummer og jeg ikke var klar over man skulle have en attest står jeg nu med et problem. Hvad gør jeg nu? Er klar over det ikke er godt.....

larsfly

Jeg ville foreslå, at finde en anden synsmand.
Peter

Peter Mogensen

Svaret d. 06-09-2012-18:21:33

Få fat i en ny, det kan du få hos de fleste forhandler, som solgte mascot da de var i handel, forklar dem historien, og så skal de jo nok have lidt for ulejligheden.

os

Svaret d. 06-09-2012-19:35:52

jeg ville også finde en anden synsman der er knap så emsig

johnny b

Svaret d. 06-09-2012-19:39:55

Ikke for at male fanden på vægen men da jeg fik min ihugningsattest i synshallen gjorde de meget ud af at fortælle at jeg skulle være meget påpasselig med ikke at smide den væk, idet der kun eksistere den attest man selv har.
Prøv at forespørge i en anden synhal,de plejer at være til at snakke med, specielt hvis man spørger meget høfligt før man møder op til syn :-)

labori

Svaret d. 06-09-2012-21:19:05

Den er jo blevet sat til omsyn som man har en måned til. men hvis jeg går til en anden synsmand kan han jo se hvad den er blevet kasseret på. Men hvis jeg venter en mnåned så bliver det vel slettet så en anden synsmand ikke kan se det? Det er da også fuldstændig til grin at myndighederne ikke registrere og gemmer oplysninger om hvilke biler der får nyt stel nr. når det er noget de går så meget op i. At det hele står og falder med et lille stykke papir.... Men ellers tak for svarene. :-)

larsfly

Svaret d. 07-09-2012-05:40:38

Sjovt nok kan de godt finde ud af at registrer hvad den er kasseret på til tid og evighed, men på med charmen og tag en snak med dem, om ikke andet kan de vel udstede en ny ihugningsattest, de må jo bare fortælle hvad der skal dokumenteres (original farve m.v.) og så må du prøve at skaffe det, ligeledes vil en skriftlig erklæring fra den tidligere ejer nok også hjælpe.

labori

Svaret d. 07-09-2012-09:04:19

Genihugningsattesten skal mig bekendt følge bilen, men helt ærligt........
Imponerende, at man i et samfund som vores, hvor man knapt kan slå en pr*t, endsige bruge ``særlige`` ord i mails osv. uden at det registreres, ikke har en form for genpart på den attest. Tænk på, hvor længe teleselskaberne skal gemme oplysninger om samtaler, osv.
Uha! Sådan en manglende attest er jo nærmest en terrorhandling....
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 07-09-2012-11:50:44

Genindhugningsattest kan ikke fåes mere.... de er udgået.. Susanne :-)

mini-Haribo

Svaret d. 10-09-2012-13:49:26

Hvad gør man så hvis bundpladen er helt væk, og man vil sætte en ny ind og hamre stelnummer i ???

KarstenK

Svaret d. 11-09-2012-11:13:06

Vores syns mand siger man laver det og køre til syn og bliver kassert og komme igen med nyt nr i så er det ok... Det er fordi der har været for meget svindel med dem så de laver dem ikke mere...
PS vi har lige været til syn med en mini med Nyt nr og uden seddel... Det gik helt fint..

mini-Haribo

Svaret d. 11-09-2012-11:30:51

Tilbage