tændning (måske)

25-08-2012-07:40:59

godmorgen.

jeg kunne godt bruge lidt hjælp til min mascot, 1100 alegro.

den vil ikke starte:-)

1) jeg ville gerne heve beskrevet helt præsis hvordan jeg indstille tændningen på denne model, og hvad tændningensrækkefølgen er:

2) mine tændrør er våde.

3) jeg her tjekket min tændrær der kommer gnist på alle rør, dette gjorder jeg bare ved at køre motoren i starteren og holde tændrørerne mod stel.

jeg syntes den skulle starte men dette er ikke tilfældet.jeg tror det er tændningen, så hvis der er en som kan beskrive hvordan den skal indstilles, vil det hjælpe mig meget, det skal siges at jeg har indstillet den nu, og tror det er okey, men der er jo noget galt.

på forhånden tak

jimcam777

Rækkefølgen er 1-3-4-2, og cylinder nummer 1 er ved køleren.
Gnisten tjekker du bedst ved at stikke en stjerneskruetrækker i tændrørshætten, og placerer skruetrækkeren ca. 10 mm fra stel, så skal der springe en klar blå gnist.
Har den platiner?
Den skal stå ca. 5-6 grader før top statisk, så vidt jeg husker. Men det er ikke så vigtigt for at få den igang.
Hvis du simpelthen har byttet kablerne helt om, kan den slet ikke afgive den mindste prut. ;-) Det er nok det, der er sket.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 25-08-2012-09:56:36


jeg har fået den igan igen, jeg havde lavet en lille brøler, med det første stempel ikke var i top, med arbejds-slaget. nu starter den og køre rigtig godt.

jimcam777

Svaret d. 25-08-2012-13:34:30


Lyder godt.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 25-08-2012-13:41:15


Tilbage