RC 40

29-07-2012-18:54:23

HEJSA. Lige et spørgsmål i relation til udstødning/lyd på Minierne.
Som tidligere nævnt har min minimakker og hans Molly lige monteret en RC40 udstødning bestående af et rør med et potte. Denne siger rigtigt godt, men ikke helt som min udstødning på ``den grønne`` som har 2 potter, altså også en mellempotte. Det er en maniflow RC40 og det lyder da også ok men hvilken funktion har mellempotten og vil det give mere lyd i bagpotten hvis man fjerner mellempotten ?? Jo mere ``Cooperlyd`` jo sjovere (synes jeg). vh BW

bw

En komplet RC 40 siger ikke meget mere end den originale udstødning, nærmest bare dybere i lyden.
Mere lyd uden mellempotte, helt sikkert.
RC 40 skulle være udviklet netop til 5 ports topstykket, har jeg læst et eller andet sted.
En Mini entusiast fortalte mig, at med kun bagpotten skulle der være lidt flere HK. Og nogen siger omvendt.
Dens funktion skal vist være noget med hvordan gassen og trykbølgerne påvirkes på vej ud.
Et større regnestykke, jeg ikke har evner til at sætte mig ind i ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 29-07-2012-19:24:29


Op på liften med hende Bent, så laver vi da bare et pas stykke og smider ind i stedet, og så kan du jo ´prøve det et par uger, vi kan jo altid tilpasse det andet igen;-)

Molly

Svaret d. 29-07-2012-20:20:26


:-D Tak til Jelshøj og tak Torben for tilbudet , det prøver vi sgu !

bw

Svaret d. 30-07-2012-07:55:08


Tilbage