Strøm kabel fra batt til motor?

22-07-2012-20:43:02

Hej

Jeg har været ved at montere nyt RC 40 udstødning, før var der alm standard udstødning på, der var da noget tilpasning, som ``lovet`` fra forhandleren, men til sidst lykkes det.
Ved monteringen synes jeg ellers jeg lurede lidt på det strømkabel som kom fra batteriet, om det sad for tæt på, men synes jo ikke det var kommet mere tæt på end tidligere, måske en lille smule.

jeg startede bilen op og skulle lige høre hvordan mine nye karburatorer lød og gik, pludselig døde bilen, og ville ik starte igen, der var ingen strøm?
Og så kom der røg!! troede lidt det var manifolden der lige skulle brændes ren for olie osv. meeen nix! det var strømkablet der var blevet for varm og smæltet, og fik derved stel:-( IK GODT!

nu spørger jeg så lige.... hvor køre jeres strømkabel fra batteriet og til motoren??
jeg kan regne ud jeg skal igang med at trække et nyt kabel og finde en ny føringsvej:-/ men HVOR?? det skal jo også kunne synes osv.

Takker for hjælpen:-)

Molly

Se billed på min profil, sidste billed

Molly

Svaret d. 22-07-2012-20:47:37


jeg har monteret et varmeskjold som ``gemmer`` kablet for udstødningen, og så henne ved forbroen har jeg lagt det ind i broen så det ikke er tættere end 8-10cm fra Y`et...

julianfalck

Svaret d. 22-07-2012-20:55:06


okay.. spændende... min ligger også gemt i forbroen.. men det er lige netop ved Y`et det er galt, som du kan se på billedet!!

har du evt. billed af det varme skjold løsning?

Molly

Svaret d. 22-07-2012-20:57:05


ikke lige ved hånden, med det er bare nogen lange stykker 1mm plade på ca 4-5 cm i bredden der er bukket en smule på langs og så er prikket fast med lidt co2.
kablet er fastgjort med en del bøjler med en gummiskive i så det bliver trukket og holdt godt væk fra y`et..

julianfalck

Svaret d. 22-07-2012-21:07:58


Hvorfor ikke bare trække det inde i kabinen, det gør det i den ene af min mini, og også snart i den anden.
Lasse

Laze

Svaret d. 22-07-2012-23:42:29


Ja... :-)

julianfalck

Svaret d. 23-07-2012-00:32:13


Hej
Jeg, var ude for det samme, hvor bilen var ved at futte af.
Har nu, ført det inde i bilen.
ses
JLF

jlf1

Svaret d. 23-07-2012-13:10:36


Ja der er jo en grund til at det ligger ude. Man lægger jo heller ikke forlænger ledninger under tæppet hjemme i stuen. Læg det i et rør og flyt det lidt væk fra tunnelen så ligger det beskytte mod div. Allan

austin7

Svaret d. 23-07-2012-15:57:23


det må så gøres!

jeg har PT. flyttet det så meget som muligt, og givet udstødningen noget powerwrap (varmebånd) så det ik afgiver så meget varme.

og har i aften haft min første tur i den med dobbelt SU`er og udstødningen! go oplevelse, men kan godt høre og mærke det ikke spiller helt endnu, der skal tydeligvis reguleres lidt endnu:-)

Takker for hjælpen alle sammen!

Molly

Svaret d. 23-07-2012-20:44:32


endelig sker der noget med den bette bil :) godt at høre du har fået den ud og trille med de dobbelte og udstødningen, dog mindre godt med kablet. ;)

Phhansen

Svaret d. 23-07-2012-21:17:19


Ja det er der muligt at lade det ligge udenfor som Allan må være stor fan af, men jeg er nu mere fan af at det kan være nemt og praktisk at komme til. Det er jo tilladt at forbedre et design fra 1959 :-)
Ps. i stedet for bare at smide kablet under tæppet så er det jo tilladt at gøre det pænt.
Lasse

Laze

Svaret d. 23-07-2012-23:40:48


Jeg er ikke fan af det men af hensyn til brand eller varmt kabel da dette er den største brand fare i de danske boliger og biler. Der er jo ikke sikringer til at beskytte.

austin7

Svaret d. 24-07-2012-08:22:26


Det er da også en meget god pointe.
Lasse

Laze

Svaret d. 24-07-2012-08:54:33


men hvis lavet ordentligt så er der ingen fare
Lasse

Laze

Svaret d. 24-07-2012-14:39:41


Tilbage