10-07-2012-12:19:18
Resultatet af kompressionstesten blev at maskinen nu ligger adskildt hos cylinderservice og skal bores op fra 0,2 til 0,3 (eller 0,4).
Kan se at Minispares har 2 forskellige typer stempler, med kompression 8,8 eller kompression 9,75 til noget forskellige priser.
Maskinen skal ``kun`` bruges til helt almindelig gadekørsel, er det pengene værd at ofre de dyre, eller kan det klares med de billige med ``standard kompression``?
Prisen for ``operationen`` er vel så træls, at det er fristende at gå efter de dyre ;-)
Er det en tusse til forskel?
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 10-07-2012-12:47:39
Tja, men et eller andet sted skal det jo stoppe (differencen er omkring en tusse :-).
Alt i alt kan det dog klares med stempler, opboring, lejer og ventilfræsning, så skulle fustrationeren gerne være væk, så man kan være bekendt at komme til Ellested i august, det skal nok blive sjovt.
labori
Svaret d. 10-07-2012-13:01:09
Det er da klart. Nu kender jeg ikke til en evt. kvalitetsforskel, men hvis du ikke har planer om noget tuning osv. så må de billige være ok.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 10-07-2012-13:13:23