18-12-2005 21:31:40
Jeg overvejer at købe en Mini Cooper fra 96 her til vinter. Men jeg har ingen anden bil og ingen garage, er i tvivl om en sådan kan klare vinterkørsel. Er det en dårlig ide at udsætte den for det ?
Hvis den kan, hvad skal man så gøre for at skåne den mest muligt ( tænker på sjap fra sne og salt) ?
Jeg kommer til at køre ca. 50 km dagligt. Bilen er i god stand og nysynet. Jeg håber virkelig at den kan klare kørsel hele året da jeg er helt tosset med den bil !
Håber på hurtigt svar.
(fantastisk side I har)
God jul, Pia Jacobsen
ja det er også en fed bil. men det er bedst hvis du kan få den ind da varmeapperatet ikke er det hurtiste mht. optøning af ruder. den kan sagtens klare turenm bare den bliver vedligeholdt med olie vand/kølervæske. og så lige de er ikke så gode til alt det salt der er på vejene, men det er der inge biler der er. held og lykke ;-)
emaljevan
Svaret d. 19-12-2005 04:33:17
HOV tak og i lige måde (det med jul) ;-)
emaljevan
Svaret d. 19-12-2005 04:34:22
Hej du
Må give emaljevan ret en mini er ikk super til det danske vinter vejr da de ruster meget specielt dem der er nyere end 93 de er behandlet meget dårligt fra fabrikken .
Men få den givet en mega tur fra eks dinitrol og så er et sæt inder skærme i plast det eneste rigtige foran , de kan købes ved nordisk morris minor lager de skåner meget ..
Har selv en mini 30th som daglidags mini og den klare sig fint med et sæt gode vinter dæk og lidt andre ekstras .
Slå på tråden mit nr er på min profil så vil jeg gerne råde og evnt hjælpe med minien ..
Fidde (van man )
combi van 64
Svaret d. 19-12-2005 08:45:38
Jeg kører hele året, det største problem syntes jeg er at dør låsen og knappen fryser fast så det er svært at komme ind i bilen , så godt med låse olie (eller hva' så noget nu hedder)
Og en god gang rustbeskyttelse og undervogns behandling er heller ikke af vejen, lige som ved alle andre biler...
Hvis der er meget sne på vejene kan det også være en god idé at lægge noget tungt i bunden af bilen så får den lidt bedre fat i vejen, og ikke bare glider oven på sneen, den vejer jo ikke så meget den lille :-)
/Søren
DetVarSoerens
Svaret d. 19-12-2005 14:41:30