Nybegynder - mangler hjælp!

02-07-2012-21:46:59

Hej Minispeed.

Jeg bliver snart 18 og ønsker at investere i en Mini.
Jeg er helt nybegynder på dette område og ønsker
dermed så mange råd som muligt fra ``eksperter``
Med råd mener jeg råd om bl.a.:
Køb, forsikring, økonomi mm.

På forhånd tak!
Med venlig hilsen

Jakob Vinther Rasmussen.

Jakob Vinther

Det afhænger også af, hvor meget du vil bruge på din ``sygdom`` ;-)
Vedrørende køb, så skal du endelig tage en Minispeed bruger under armen, med ud at kigge.
Der er et utal af faldgruber, og ved at remse op, kommer det tit til at lyde som et forsøg på at skræmme interesserede væk fra Minierne ;-)
Forsikring for nye bilejere er skræmmende dyrt, desværre. Man bliver straffet på forhånd.
Hvis man skal lade fornuften råde, så er der masser af gode og billige biler til rådighed. Men de hedder ikke ``Mini`` :-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 02-07-2012-21:53:32

Jeg startede med en volvo 245 st.car. på 2.3liter, det kostede 22.000,- om året i ansvar.. Havde jeg gået med en bil under 1000kg og omegnen af 1liter ville det nok ha` været halvt så dyrt, en gammel mira eller noget i den dur, men jeg tror ikke en mini er et dårligt bud at tjene sin anciennitet i.. ;-)

men du skal kunne li` at skrue, og ha` tid og plads til det, forberede dig på en DYR bil hvis du vælger at køre i den om vinteren... Men det er sgu sjovt!!! ;-)

prisen omkring de 30.000 og op er prisen for en ``god`` bil. Tag en kender med ud og se på den, få den op på en lift om muligt, det vigtigste er kroppen.. motor kan man altid hygge sig med ..

forikring, hmmm... regn med omkring de 10.000 for en ansvar hvis du bor i byen...

hvis du selv kan skrue lidt kan alle biler blive meget billige at holde kørende.. også fordi man kan forudse problemer der kan blive meget dyre...... held og lykke!! :-)

julianfalck

Svaret d. 02-07-2012-22:36:23

Min interesse for Mini er kun voksende. Dog ved jeg ikke meget om motor.