12 `` fælge

23-06-2012-11:03:40

Hej hej. Jeg har købt 4 stk 12`` med ET 14 med 165/60 dæk. Plejer at køre med 12 `` ET 31 med 145/70 dæk . Nu kan de nye forhjul desværre ikke dreje skarpt uden at de går på yderst i skærmkanten (undersiden af skærmforøgeren) . Skal jeg prøve at skifte dækkene på forhjulene til 145/70 , det vil vel give mere plads også selvom ET er anderledes.
Min bil er lidt lav i forenden , kan den være sænket ? Der skulle vel egentlig ikke være problemer med en 12 gange 5 fælg ????

bw

Du skal ihvertfald have samme størrelse dæk for og bag.
Men hvis den er sænket/sunket foran, så bliver der endnu mindre plads. Det kan være knokkelkuglen under trompeten, der er slidt ned gennem nylonskålen. En meget klassisk skavank ;-)
En ligeså typisk fejl er gummifjedrene. De klapper sammen med tiden. Selv relativt nye holder dårligt.
ET målet på de nye fælge giver en større bue, hjulet beskriver, når det drejer.
Men de modige skærer lidt i forreste skærmkant ;-)
MiniMania har noget på deres side om, hvordan man skærer.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 23-06-2012-11:18:15


HMMMM Ja ;-) det ka da godt være den er sunket lidt - men nu har jeg så ``brækket``lidt i skærmkanterne og skåret lidt af forøgerne - det er mest dem der er i vejen -- så nu er der lige nøjagtig plads til sutterne , og den kører fint på dem så er det vel ok . Tak for kommentar - god Sankt Hans !
Mvh BW

bw

Svaret d. 23-06-2012-17:14:36


Tilbage