har købt ind til lidt motorsjov...

31-05-2012-11:42:55

Er der nogen med en motorkran og lidt plads der har lyst til at hjælpe mig med at smide en 276graders knast, ny oliepumpe, lettet svinghjul, dobbelt knastkæde, nye stempelringe, pakdåser og pakninger rundt i blokken?

det er ikke et ALL IN job, jeg lader kobling være, og lejer, endeslørskiver og den slags må vuderes når vi når der til... det er sådan lidt et budget forsøg. ;-)

nårh ja, helst i eller omkring københavn...

Det er en 998`er med en 12g940 top på, der er fræset lommer, så det virker. nu skal der bare leges lidt mere... :-)

vh
Julian Falck
22145782

julianfalck

Det lyder ellers som et super hygge job du skal have gang i Julian. Jeg har desværre bare ikke plads til en mere. Det ellers lige den slags arbejde jeg synes der er fedt.
Pøj pøj med det :)
Martin

MS-DIY

Svaret d. 31-05-2012-12:50:06


hvad hvis man hiver motoren ud et andet sted? :-)

julianfalck

Svaret d. 31-05-2012-13:10:34


Ja jeg ville faktisk rigtig gerne, men det er kun en alm. garage. Hvor jeg næsten lige er startet med at splitte en 850`er ad. Det kan godt være en mini er mini, men når den sådan bliver splittet ad i atomer så kan man sq næsten ikke komme rundt længere ;-)
Martin

MS-DIY

Svaret d. 31-05-2012-13:55:49


Jeg har en kran du gerne må låne, den står dog i skævinge

Laze

Svaret d. 31-05-2012-14:41:45


hvor er det? ;-)

julianfalck

Svaret d. 31-05-2012-14:48:46


MS-DIY, du har klart det helt rigtige handle til sådan en mission ;-) hvis jeg nu får hevet motoren ud i skævinge og smider om bag min bingo, kan vi vel kigge på det sammen over et par dage?
og Lasse, kan man opmagasinere sin uskadeliggjorte bil i skævinge så længe? og har du den magiske krog? ha ha

julianfalck

Svaret d. 31-05-2012-14:51:06


hehe, det er en ven der har kranen, men måske det kunne lade sig gøre, skal dog lige spørge. Men ellers kan du bare låne kranen, den kan ``foldes``. Har ikke nogen krog, jeg brugte sidst bare noget tov.

Laze

Svaret d. 31-05-2012-15:50:23


Lad mig lige tygge lidt på den, okay.
Hvornår ville du have tid til det ??

MS-DIY

Svaret d. 31-05-2012-15:56:59


jeg håber det kan presse ind inden uge 29,(roadtrip) ellers anytime efter det :-)
fedt lasse, så kunne jeg måske hive den ud nede i min egen kælder...

julianfalck

Svaret d. 31-05-2012-18:31:53


Hva fanden skal den lille nu til Italien igen :-P

MS-DIY

Svaret d. 31-05-2012-18:35:27


njaaa, det er nu bare djursland rundt på 5dage ha ha

julianfalck

Svaret d. 31-05-2012-18:55:21


Ud i egen kælder, det burde slet ikke være noget problem, så tit bruger vi nemlig heller ikke kranen :-)

Laze

Svaret d. 31-05-2012-21:22:19


kan den være i en bingo?

julianfalck

Svaret d. 31-05-2012-23:34:35


Kan alt ikke være i en bingo? Så det tror jeg sagtens den kan

Laze

Svaret d. 01-06-2012-07:42:56


sejt!
jamen, jeg skal lige finde ud af hvornår det hele passer bedst og så finder jeg ud af om det også passer i den anden ende:-)

julianfalck

Svaret d. 01-06-2012-09:20:33


Ok, jeg er i skævinge i morgen eftermiddag så der passer det, ellers kan du bare komme en anden dag da den står hjemme hos min kammerat

Lasse

Laze

Svaret d. 01-06-2012-14:42:26


klart, skal til bryllup idag, så det blir nok en anden dag, og faktisk måske nok lige først slut på måneden... :-)

julianfalck

Svaret d. 02-06-2012-10:04:19


Ok

Laze

Svaret d. 02-06-2012-10:34:16


sms er på vej Julian ;-)

MS-DIY

Svaret d. 02-06-2012-18:49:24


http://www.minispeed.dk/mini2/files/photo/1275.JPG
yeeehhhiii! :-) ebay er fedt!

julianfalck

Svaret d. 26-06-2012-14:09:57


så er den slagtet, mangler kun skifter og aksler...ups og benzinslangen...

er der noget med man piller lidt for meget hvis der ikke er nogen problematiske bolte? ;-)

julianfalck

Svaret d. 26-06-2012-23:37:00


Hehe............absolut.
Men så er den jo nemmere at skille ad ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-06-2012-00:08:34


Ja det må man sige, det gik rigtig fint med at få motoren ud og derefter at få den splittet. At vi så liiige manglede lidt værktøj var en mindre detalje, som vi også fik styr ved hjælp af nogle meget flinke og hjælp somme mennesker :-)
Nu står det hele så og vente på vi går i gang i morgen med at rense og samle. Det bliver sq spændende og se resultatet :-P
Martin

MS-DIY

Svaret d. 27-06-2012-19:46:30


har lige lagt et par billeder ind... :-) ja, tak til johnny!!! og peter imorgen!! :-)

julianfalck

Svaret d. 27-06-2012-20:55:44


nårh ja, og jeg har jo så kørt rundt med 1098ccm i al den tid her... vildt nok...jeg købte 998ccm, men fik 1098... win!!!

julianfalck

Svaret d. 27-06-2012-22:47:38


Ja det er så en lille 998 :-P

julianfalck

Svaret d. 28-06-2012-18:14:52


http://www.minimania.com/web/SCatagory/ENGINE/DisplayType/Calver%27s%20Corner/DisplayID/988/ArticleV.cfm
Er der nogen indkørsels kommentare til den her keith calver metode? :-)
Motoren ryger i bilen mandag morgen, kan slet ikke vente til at høre hvordan en rc40 rent faktisk lyder

julianfalck

Svaret d. 30-06-2012-14:24:14


Næ, det lyder fint. Nogen foretrækker running in oil, men om det er ``overkill`` ved jeg så ikke.
En RC 40 siger jo ikke meget ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 30-06-2012-14:47:26


øv, alt er ikke lutter lagkage. Vi endte i dag kl 17 med at ha` samlet ALT, men fordelere opførte sig meget ubehageligt, og koblingen skal lige justeres på plads... Men nu kommer jeg nok først videre en gang i næste uge... men MS-DIY -mega hyggeligt at lave det her med dig! :-) tusind tak for hjæpen!!!

julianfalck

Svaret d. 02-07-2012-19:52:56


Update: 5-6 kg olietryk på startmotoren og fordeleren opføre sig nu pænt.. :-) nice.. Har ikke haft tænding på eller rør i endnu...

julianfalck

Svaret d. 03-07-2012-17:08:41


Velbekomme, det var nemlig mega hyggeligt !!!

MS-DIY

Svaret d. 03-07-2012-17:45:11


Bliver da spændende! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 03-07-2012-17:53:38


uhhhhaaa da ja da det gør det!!! :-P

julianfalck

Svaret d. 04-07-2012-14:01:10


Uha uha den kører bare mega godt!!! Jeg er ovenud henrykt over resultatet!!! Jeg mangler kun 600km let nensom kørsel under 3500rpm .. Så må jeg købe mig en tur på rullefeltet. :-)

julianfalck

Svaret d. 14-07-2012-19:39:02


Mere! Mere! :-) Hvordan trækker den så. Er den røvsyg under 2500 omdr. oder was?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-07-2012-21:09:57


Jo, men nej, nu tør jeg jo slet ikke bruge speederen, så det er jo stille og roligt, men den virker MEGET mere villig end før, og somom er ligger en masse kræfter og lurer på mig når den er kørt ind og man kan åbne den op..
Den trækker fra lige under 2000 uden problemer, meget ubesværet bare afsted, op på 80 90km/t helt uden besvær, uden at belaste... når man lige kommer til at trykke en smule og den kryber over 3000 er det lige som om fanden tager ved den og den råber og skriger ud af pandekagen som aldrig før, og jeg slipper lige så hurtigt igen, den skal ``bedde`` ordenligt ind jo... den går ``roligt`` i tomgang ved 12-1300 efter dagens tændings indstilling og blandingen er komme lidt tættere på.

Den er ALT andet end røvsyg ! ;-)

Nu har Martin (MS-DIY) også prøvet at køre en lille tur, så han beskrivelse er da sjov at læse også...
Men det virker som om det er et sundt setup med masser af sjov i.

Og jeg vil lige sige at man sagtens kan køre stille og roligt rundt i byen med en 276, men knasten trækker lige en smule mere opmærksomhed end normalt, der er lidt mere buldren og bragen ;-)

julianfalck

Svaret d. 14-07-2012-21:26:06


Det lyder overbevisende. Det endte med en 1100 ikke? Jeg blev lidt forvirret ;-)
Der sidder vel en 3,44 diff i gearkassen?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-07-2012-21:30:20


nej, jeg havde fået nogen facts galt i halsen.
Der var en der engang fortalte mig at det kun er 1100`eren der har skrå plejlstangs samlinger. men det er nu både 850, 998 og 1098ccm. :-)
så det er bare en 76,2mm slaglængde. :-) men det er også helt fint, for den er jo ikke langbenet, og derved også mere gearet til de store ventiler og de højere omdrejninger..

Jeg ved ikke rigtig hvad der sidder i gearkassen, men 90km/t er ca 3000rpm i 4. så... jeg troede engang at den var højere gearet, men jeg havde af en eller anden mærkelig grund sat tachometret til 5cyl, så den viste for lidt... ha ha men nu er den på 4cyl og den viser mig hvor mange gange krumtappen rent faktisk ryger rundt på et minut.

julianfalck

Svaret d. 14-07-2012-21:39:08


:-) Det passer nok nogenlunde med et 3,44 diff. Du har jo også 12`` og fe´e dæk på.
Men sgu fint, at du kan få 998´eren til at snurre med den knast. Absolut tommelfinger opad! :-)
Hvordan med kompressionen? Tæt på 10 til 1, vel sagtens.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-07-2012-21:45:26


har ikke taget testen endnu, nogen mener man skal gøre det efter indkørsel og efter en pæn belastning. så jeg venter lige for at få et ærligt resultat ;-)

julianfalck

Svaret d. 14-07-2012-21:53:31


men den sprutter jo fint, så den er møj bedre end før da... ha ha

julianfalck

Svaret d. 14-07-2012-21:54:19


Sprutter? Hvad fanden!? :-) Kan den ikke tage gassen rent.....
Nå, men jeg mente også kompressionsforholdet. Det er jo et 12G940 topstykke, og hvis det ikke er planfræset, så ligger den vel på 9,3-5 stykker på en 998´er. Lommerne tager også en lille bitte sjat.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-07-2012-22:20:51


ja... det må de jo gøre..., nej jeg mente bare i forhold til de gamle ringe, der kunne det godt virke lidt fesent det der kom ud ned i enden, nu virker det som om der er lidt mere slag i... ;-)

julianfalck

Svaret d. 14-07-2012-22:30:16


Jamen jeg glæder mig helt klart lige så meget over resultatet som Julian gør. Tak fordi du kiggede forbi og jeg kunne se, høre og ikke mindst prøve. Jeg må sige jeg er overrasket over hvor jævnt den går. Jeg havde egentlig regnet med den ville stå og vælte en del i tomgang og også lidt ``vanskelig`` at køre ved normal kørsel. Den har en mega sprød lyd! Den køre meget ubesværet for at bruge Julians egen ord. Nu skal den jo desværre lige have nogle km på klokken før der kan blive sparket til den. Men at køre den op til maks 3500 omdr. det går rigtig fint. Den har rigtig fint træk nede fra. Den skal ikke op i høje omdr. man kan sagtens lave hurtige skift og den køre glædeligt videre. Slap af, jeg glæder mig til den er kørt til og kan få lidt pedal :-P
Martin

MS-DIY

Svaret d. 15-07-2012-02:24:54


Det lyder til at være en absolut brugbar knast, og en god blanding af motordele.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 15-07-2012-07:22:31


Ja, det tror jeg, så er det jo bare kurven der skal pilles i;-)

julianfalck

Svaret d. 15-07-2012-08:08:56


Ja Julian, som jeg sagde til dig må de næste step være... 100% styr på tændingen og så en gang dobbel su eller weber. Så vil det spille maks :-P
Martin

MS-DIY

Svaret d. 15-07-2012-10:40:30


Dobbelt SU?? ABSOLUT! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 15-07-2012-11:28:48


Ja ja det kommer alt sammen... Ha ha. ...jeg truet bilen med den her motor tur i 3-4 år.. ;-)

julianfalck

Svaret d. 15-07-2012-14:01:39


gad vide om det ikke er den her...?

http://www.minispares.com/product/Classic/Electrics/Ignition/Electronic/C-27H7771.aspx?090803&ReturnUrl=/shop/classic/Electrics/Ignition/Electronic.aspx|Back%20to%20shop

julianfalck

Svaret d. 15-07-2012-22:30:24


Lige i øjet. Og med vakuum også. Køb køb! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-07-2012-00:26:23


Pre a+ må næsten betyde den kommer med den rigtige gaffel :-)

julianfalck

Svaret d. 16-07-2012-00:28:59


Jeg bestiller også et sæt roller tip rockers til 1275 top 1.5:1 medens jeg er igang..

julianfalck

Svaret d. 16-07-2012-00:30:58


Ja, hvis altså din blok er pre A+.
De der 1,5 er vist for meget til small bore. Ihvertfald ifølge Vizard. Der er rigelig løftehøjde med knasten og originale vippearme.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-07-2012-01:01:46


så 1.3:1 ? det var nu også mest på grund af roller tips, jeg tror det er godt hvis den skal yde ved de lidt højere omdrejninger... men den er jo også billigere... ;-)

julianfalck

Svaret d. 16-07-2012-01:09:59


Rollertips er nok nummer 1. Og deres udveksling kontra de originale, er mere præcis, så 1,3:1 må være topdollar.
Hm.........hvad mere kan du så bruge kr,- på........
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-07-2012-10:08:13


Dobbelt SU selvfølgelig :-P

MS-DIY

Svaret d. 16-07-2012-12:37:16


Stakkels Julian. Vi ruinerer han sgu ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-07-2012-13:03:13


ha ha, der er stadig lidt plads på siden af bilen... jeg skal lige ha min arbejdsplads til at købe roller tips og 123 mod et 6x16cm logo på hver forskærm... ;-)

julianfalck

Svaret d. 16-07-2012-13:14:00


ja ja, der er nogen der kan ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-07-2012-15:13:30


Jeg har også plads til lidt reklame ;-)
Martin

MS-DIY

Svaret d. 16-07-2012-16:00:10


er lige kommet hjem fra en længee tur til tisvilde og tilbage, den kørte dejligt.
Olieforburget er 0% den er stadig ca 1mm over max som den var den dag vi samlede den, der er ingen dryp, og intet vandforbug. Temperatur holder sig lige under normal i byen og en smule mere under normal på landevejen.
den larmer som forventet noget mere men det gør slet ikke noget.

Jeg tager den med på djursland og videre ned til fyn og hjem på onsdag. :-)

julianfalck

Svaret d. 16-07-2012-23:30:30


Det bliver jo bedre og bedre.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-07-2012-00:30:22


Det er for godt til at være sandt... Den brænder nok sammen på færgen... Ha ha ha

julianfalck

Svaret d. 17-07-2012-08:56:22


Det da bare super lækkert.
Det skal nok blive en spændende tur :-D
Martin

MS-DIY

Svaret d. 17-07-2012-12:55:37


øv øv øv øv og atter øv...
Der var lige en lille detalje, uerfarene jeg, ikke havde fanget- :-(
Ny knast, nye løftere...
eftersom jeg kørte den rigtigt ind med MASSER af moly, håber jeg ikke jeg har smadret den.
Men al kørsel er ihvertfald indstillet indtil jeg har udskiftet dem.
så kører jeg den ind på ny og krydser fingre for det ikke er ``for sent`` .
Men jeg kan vel se knasterne med et spejl når løfterne er ude, for at se om der er sket skade, også bør man jo ud fra hvad jeg kan læse, se det meget tydeligt på løfterne...

æv... ellers er det hul igennem inderskærmen og i med en 266`er istedet - og nye løftere til den.

:-S :-( :-( :-( :-(

julianfalck

Svaret d. 18-07-2012-08:59:04


nååår, lille update.

Talte lige med en meget erfaren mand på området, og som han siger,m skaden sker inden for de første par minutter, så hvis den har kørt mente han bare jeg skulle køre videre og se hvad der skete..
den kan sagten finde på at gå 10000km uden problemer, men det hjælper intet at smide nye løftere efter den her knast nu.

så nu kører jeg bare, og skifter knast og følgere igen til vinter.
pis også, og kryds fingre for at jeg har været lidt heldig...

julianfalck

Svaret d. 18-07-2012-09:06:20


??? Var følgerne ikke med i knastsættet?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-07-2012-10:17:06


Næj det var de ikke... Men hvad.... jeg er i sj. Odden og den tikker ikke mere end i forgårs.. Jeg finder mig en ny 266 plus følgere til vinter...

Det er måske godt at ha i mende hvis man køber brugt knast, få følgerne med i nummeret rækkefølge.. Ellers er det ligemeget..

Man lære jo hen ad vejen :-) no biggie .. Learn the hard way har vist altid været my way ;-)

julianfalck

Svaret d. 18-07-2012-11:47:49


Er du allerede træt af 276´eren ;-)
Nej, de knastfølgere lidt af en snitter, men hvad......
Troede bare, at de altid var med, når man ligefrem købte et knastsæt.
Tror ikke nødvendigvis det kan høres på ventilstøjen, da sliddet kommmer på spidserne.
Men evt. kan du jo prøve at måle hvor meget ventilerne åbner, og sammenligne. Så får du da en ide om der er slidte knaster.
Vi krydser fingre :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-07-2012-12:14:12


Ja gør det :-) jeg læste bare om et tilsvarende projekt, hvor 266 målte generelt bedre på en 998. Så det skal da prøves

julianfalck

Svaret d. 18-07-2012-12:26:59


Du kører bare Julian, det skal nok fungerer. Men selvfølgelig lige vente med de høje omdr. lidt endnu ;-)
Det der med hvilken graders knast man skal vælge, det synes jeg sq er lidt mærkeligt. De kan godt have samme grader men alt efter fabrikat er der stor forskel på deres Power Band hvilket jeg synes er mere interessant. Kiggede lige hurtigt på en hjemmeside...1000-6000 / 2000-6500 / 1000-6500
Det er da noget man kan tage og føle på. Så Julian det er nok mere det du skal kigge efter, hvis du bestemmer dig for at skifte.
Martin

MS-DIY

Svaret d. 18-07-2012-13:26:20


Jeg ser lige om stængerne rotere her senere, det skulle tyde på at løfteren også gør det, og så er det ikke helt skidt...

julianfalck

Svaret d. 18-07-2012-13:33:56


I am a moron!!! ;-)

julianfalck

Svaret d. 18-07-2012-13:34:17


Ahhh det måske liiige i overkanten ;-)
Men vi ender fandme med at blive kloge ;-)
Martin

MS-DIY

Svaret d. 18-07-2012-14:04:05


Absolut. (altså ikke at Julian er en...osv)
Godt at følge med i. Sådan et forum kan rigtigt rydde op i ulykkerne fremover ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-07-2012-14:17:27


Alle stængerne drejer i det mindste rundt...

julianfalck

Svaret d. 18-07-2012-17:52:05


selvfølgelig gør de det Julian. Det skal nok fungerer udemærket ellers havde du nok hørt det fra starten af. Og knastfølgerne så jo også meget fine ud så no worries made. Jeg tror på det ;-) Hvordan har den kørt indtil videre ??
Martin

MS-DIY

Svaret d. 18-07-2012-18:00:12


Hov... og hvor km er du oppe på efter hånden ??
Martin

MS-DIY

Svaret d. 18-07-2012-18:01:36


Han kører vel Sjælland tyndt, for at nå frem til at kunne give den bundgas! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-07-2012-18:05:44


Tja turen til sj odde alene er vel omkring de 100 km oven i det han allerede har kørt
Martin

MS-DIY

Svaret d. 18-07-2012-18:08:08


På færgen går det nok ikke galt ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-07-2012-18:25:34


Jeg er på norddjurs, stadig ingen problemer ... Ængstlig :-O

julianfalck

Svaret d. 18-07-2012-21:58:20


Slap nu af Julian, det kører for dig :-)

MS-DIY

Svaret d. 18-07-2012-22:38:23


Hej Julian

Spændende læsning.
Må Man være så fræk og spørge, om du fik honet din blok !!
PS. trist at KK ikke fortæller dig at du SKU ha nye løfter.

Mini Hilsen Paw

wap

Svaret d. 21-07-2012-00:11:29


Hey Paw.
Du nu fint du spørg for så for vi også det med hvis nu der er andre der skulle få den skøre ide ;-) Den blev honet :-)
Martin

MS-DIY

Svaret d. 21-07-2012-00:44:03


er hjeme igen efter jydeturen.
903km er tilbagelagt
ingen olieforbrug
køling har opført sig meget pænt
og der har sådan set ikke været nogen problemer.
måske har jeg kørt den en smule mager, så den har fået en 6del ``fed`` omgang på blandingen nu her.

her er tændrørne i rækkefølge lige efter vi landede på nørrebro. http://teamutrolian.dk/mini/taendror.png

når den er kold imorgen tjekker jeg lige spillerum og efterspænder toppen.

så nu må jeg vel gerne gi` den lidt gas... ha ha :-)

julianfalck

Svaret d. 22-07-2012-19:31:06


Tændrørene ser da ok ud, umiddelbart.
Hvis de er ligesom rødsprængte på isolatoren, kan den godt tåle et koldere rør.
Men næsten 1000 km. uden problemer?? Der må sgu da være noget galt så..................;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-07-2012-21:11:42


koldere mener du mere føde ikke? de har den her kakifarve, eller sandfarve, men i den lyse ende... jeg har givet den en anelse mere at leve af... :-)

ja, kan man skifte trækakselpakdåsehuse uden at flå motoren ud?
mit højre pakdåsehus har fået en på goddagen, så den drypper en lillebitte smule, vi satte den i, og tænkte ja ja.. det holder sikkert... men ikke helt desværre.

der kiommer oikke noget andre steder fra heldigvis.

julianfalck

Svaret d. 22-07-2012-21:17:37


Koldere tændrør tænker jeg på. Men svært lige at bedømme ud fra billederne.
Du kan godt skifte pakdåserne uden af tage motoren ud. Self. lidt besværligt pga. pladsmangel.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-07-2012-21:43:19


det er nu selve de huse pakdåserne sidder i.. jeg må se om jeg kan... selve aluhuset er skævt så det gør jo ikke pakdåsen tættere eller noget... ;-)

julianfalck

Svaret d. 22-07-2012-21:50:56


hov er der et specifikt tændrør du ville anbefale da?

julianfalck

Svaret d. 22-07-2012-21:51:45


Av. Hvis selve husene er blevet skadede, så ved jeg ikke. Der sidder jo ``shims`` under det venstre, for at forspænde lejerne. Selve diff.huset skal løsnes så.
Jeg ved ikke............tror jeg ville tage motoren ud.
Tændrør? Afhængig af hvilke du har nu. Er der NGK BP6 i nu, så måske BP7. Men glem det, hvis ikke isolatoren er rødsprængte. Det afhænger også af kompressionsforholdet.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-07-2012-22:21:54


ja, den skal jeg lige ha` målt varm her snart... men jeg er jo nød til at betale mig fra en tur på rullefelt nu her :-) jeg har et helt fint diffhus som kan komme på næste gang, så må den bløde lidt så længe, eller jeg må prøve at holde med næsen nedaf så meget som muligt ;-)

julianfalck

Svaret d. 22-07-2012-22:26:25


nåh den har faktisk ikke tabt noget derfra inat, mon det bare har været en smule der er løbet ned fra ventildækslet efter de utallige gange jeg har det ae? tjo...

julianfalck

Svaret d. 23-07-2012-19:50:18


Det var da en mulighed. Hvorfor ikke.
Vi skal vel se positivt på sagerne ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 23-07-2012-19:52:07


Tilbage