Tank måler

21-05-2012-22:11:12

Jeg har lige samlet min mini og kan ikke få tank måleren til at virke, den viser tom tank hele tiden. Jeg har målt på tanken og + får ingen strøm, hvis jeg sætter strøm direkte fra batteriet og over til plus ledningen viser tankmåleren fuld, men den ændre sig ikke når jeg tager stelen ledningen af tanken, det er vel den der giver signalet til tankmåleren og skal ændre sig.

Mit spørgsmål er om + ledningen skal sættes til så der er spænding på denne straks tændingen aktiveres, skal den sidde på den række i spedometeret som skulle sikre jævn spænding hele tiden, her er det ingen strøm ved selvom der er tænding på bilen.

Poul Dalgaard

hej hmm sådan som det nårmalt er bygget, så skal tankmåleren have stel til en af dens skruger eller vis den har en metal ``flap`` til at sætte ledningen fast på, og fra tankmålerens udgang skal der være forbindelse til urets stelforbindelse og på den anden side af uret skal der sættes plus på som kommer fra spændings stabilisatoren..

der skal være spænding på spændinigstabilisatoren når du har spænding på tænspolen..

mvh Rasmus

mayfair91

Svaret d. 21-05-2012-23:52:04


Prøv at bruge dette diagram til din fejl søgning....

http://www.minimania.com/images/wiring/PDFs/wiring12.pdf

38 Tændingslås, når du sætte tænding på for du + på...
19 sikring, klemme 3-4
64 Spændings stabilisator
34 Tank måler i instrument bordet
35 Benzin tank/måler

Hvis ikke det sker så må du igang med at måle/følge ledninger til du finder brudet. Der kan være dårlig forbindelse i sikrings boksen. Det har jeg prøvet nogle gange. Du kan også sætte et ohm meter på din benzin måler i tanken. Den er jo bare en modstand der bliver større eller mindre alt efter hvor meget benzin den måler. God jagt ;-)
For øvrigt, jeg var lige inde og se dine billeder af dyret. Den ser rigtig fin ud !!
Mvh Martin



MS-DIY

Svaret d. 22-05-2012-00:29:09


En forenklet måde at kontrollere benzinmåleren på, er at måle spænding på tilgangen til strømstabilisatoren, og derfra til uret, hvor der skal være en pulserende spænding på vistnok 9 eller 10 volt. Derefter tager man den grønne ledning af tankmåleren og sætter den til stel, så skal uret gå op på fuld tank. Sker der så ikke noget prøver man så med stel på uret, hvor tankmålerledningen sidder, så skulle uret give udslag og er så i orden. så så undersøger man forbindelsen fra uret til måleren om den er i orden, og så skifter man nok til sidst måleren, da denne må være defekt.
Mvh Peter

Peter Mogensen

Svaret d. 22-05-2012-09:38:47


Mange tak for alle svarene, jeg må prøve at finde årsgen til at der ikke er + på spændingsstabilisatoren, må være nede i sikringsboksen eller en anden ledning der er deffekt fra tændingen samt måle om måleren i tanken ændre modstanden når tanken tømmes.

Vender tilbage med fejlen når jeg har fået måleren til virke

Poul Dalgaard

Svaret d. 22-05-2012-10:33:26


Så virker den, jeg fulgte ledningerne ned i sikringsboksen fra spændings stabilisatoren, her var der ikke gennemgang på plus ved sikringen, den må have siddet lidt skævt, så efter den kom på plads virkede tankmåleren og som bonus gevinst fandt jeg også fejlen på loftlyset neden i sikringsboksen, så nu virker alt 100%

Tusind tak for hjælpen, det er altid godt at vide hvor man skal se efter fejlen.

Poul Dalgaard

Svaret d. 22-05-2012-17:56:29


Kanon Poul :-)

Karsten

KarstenK

Svaret d. 22-05-2012-20:48:03


Super, det er sq lidt sjovere når det spiller det hele.

MS-DIY

Svaret d. 23-05-2012-09:39:28


Tilbage