Ujævn motorgang

18-05-2012-14:50:40

Er der nogen der kan hjælpe...

Den kære er begyndt at køre utroligt dårligt. Her til sidst er det helt galt. Den kører rigtigt langsomt og kan knapt holde sig selv i gang.
Jeg prøvede at tage tændrørshætterne af under gang og det ændrede ikke meget på 2 af dem ! Så dem er der ikke gang i.... Tændrørene ser umiddelbart fine nok ud . Har købt 4 nye men ikke prøvet at sætte dem i endnu.

Hvad kan der ellers være galt ? Er det strømfordeleren der er noget galt med ? Hvad tror I...

vejlo

Jeg ville gå hele tændings systemet igennem. Rør, kabler, platiner, dæksel, rotor, vacumdåse ......

MS-DIY

Svaret d. 18-05-2012-14:58:59


Hvis den knapt kan holde sig igang, kan den være ved at drukne.
Er der sort røg i måsen af den? ;-)
Har set en løs strømfordeler, så hvorfor ikke en gang til.....
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-05-2012-16:05:49


Så vidt jeg kan finde ud af så er der ikke gnist på 2. og 4. cylinder. Ingen sort røg selv om den lyder som om den er ved at drukne men det tror jeg nu ikke.
Strømfordeleren sidder fast men vacumdåsen sad lidt løs, det hjalp dog ikke at sætte den fast.
Jeg har ikke lige et ekstra fordelerdækseleller kabler til at prøve med ...så hvad gør jeg nu ?
Nogen forslag...

vejlo

Svaret d. 19-05-2012-14:18:55


Start med de 4 rør du har købt og se hvad der sker. Derefter kan du måle modstanden i kablerne. Så vidt jeg husker maks 10kg ohm ret mig hvis jeg husker forkert. Sørg for gode rene kontakter/segmenter i fordeler huset og rotor. Dem kan du også måle igennem så du er sikker på det virker. Har du tjekket tænding og platiner, er det justeret rigtigt??

MS-DIY

Svaret d. 19-05-2012-14:39:24


Ved nærmere eftersyn af platiner ku jeg se at de var rigtig ringe men det lykkedes faktisk at få den til at køre helt fint igen efter en justering. Så nu kører den igen.
Jeg syntes dog at det er underligt at den ku køre på de 2 cylindre. Er det fordi at fordelerknasten er slidt lidt mere på de 2 andre ?

vejlo

Svaret d. 19-05-2012-17:03:43


MS-DIY: 10 K ohm :-) Kg er en masse, K er et præfiks :)

Phhansen

Svaret d. 20-05-2012-09:34:09


Takker Hansen, vi skal lære så længe vi lever ellers kan det da godt gå hen og blive lidt kedeligt ;-)
Men var det ellers ikke rigtigt husket?? 10 altså :)

MS-DIY

Svaret d. 20-05-2012-23:21:01


vejlo, super at den kører igen, men med den beskrivelse du komme med, lyder det som om du bør komme igang med at spenderer lidt penge på dit tændings system. Det er alfa omega at det køre 110% ellers går der nok ikke længe før du ender med de samme problemer.
Om det er det ene eller det andet der gør den kun kørte på 2 cyl det kræver at du undersøger alle dine dele som jeg har været inde på tidligere. Ellers bliver det kun til en gætte konkurrense :)

MS-DIY

Svaret d. 21-05-2012-00:00:42


Tilbage