sænke motor i forbro

12-05-2012-22:21:27

jeg går og lurer lidt på om man ka sænke motoren i forbroen, altså sænke selve beslaget i forbroen, så motoren kommer lidt længere ned, har nogen prøvet?

johnny b

Jeg kan se en masse komplikationer ;-) Drivaksler, der ved yderstilling vil gå på, vinklen på de 2 stænger hen til gearstangen vil måske drille, og karburatoren kommer for tæt på traversen bagerst i motorrummet.
Det øverste kødben får også et bræk nedad i beslaget på traversen.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 13-05-2012-00:25:37

Det er en rigtig dårlige ide.

Det optimale er at sænke bilen så forakslerne er helt vandrette.

Hvis akslerne går opad eller nedad, vil man få et krafttab.

Boman

Svaret d. 13-05-2012-10:01:28

tænke på 1 cm eller deromkring, for at få lidt mere plads over ventildækslet, den går kun lige fri fra hjælmen, men hvis gas kablet ligger hen over ventildækslet så går den imod, under acceleration ka det ene af remhjulene også godt gnave lidt :-)

johnny b

Svaret d. 14-05-2012-16:39:57

Der må være et eller andet galt, normalt er der rigelig plads mellem ventildækslet og hjelmen, også til speederkablet.

Hvor går et af remhjulene på?

Du har vel ikke sat et uoriginalt topstykke på?

Boman

Svaret d. 15-05-2012-10:22:32

det er det ene af knasthjulene (insugningsknasten) altså på indsugningssiden, topstykket er fra en bmw k1200rs, så jo, det er nok kun orig. på motorcyklen ;-)

johnny b

Svaret d. 15-05-2012-19:34:03

Du har jo sikkert overvejet muligheden, men min første indskydelse var at hæve din motorhjelm den ene centimeter? Hæv den langs kanterne også bank den rund igen så det ser ordentlig ud, man burde kunne få et godt resultat ud af det hvis man er nogenlunde ferm i værkstedet? Betydelig nemmere end at sænke motor og de følge gener som der ville komme?

Phhansen

Svaret d. 15-05-2012-21:16:31

jeg har nu sænket beslaget, og det blev faktisk rigtig godt, det ska dertil siges at forbroen er helt afmonteret, og
sandblæst så det var lige til at gå til :-)

johnny b

Svaret d. 16-05-2012-19:59:45

Tilbage