03-05-2012-09:34:33
Hej.
jeg har et problem med min MIN 850 ccm fra 1977, problemet er når jeg prøver og sætte den i gear ved tomgang vil den ikke, prøver jeg at tvinge den i gear, er det ligesom om den ``hopper`` eller starter med at køre.
prøver jeg bakgearet larmer den som om det er et forkert gear og det lyder ikke som det sundt,det skal lige sige at den fint går i gear hvis der ikke er tænding på.
Er der nogen af jer som kender problemet eller haren løsning på dette.
Evt. en mekaninker i Køge området som er gode MINI Experter.
på forhånd tak.
mvh Mini Ding
Det kan være det hydrauliske system der er noget galt med.
Enten hovedcylinderen eller slaveclinderen. Prøv at linde manchetten på slavecylinderen og se, om der løber vædske ud. Det kan også være selve koblingen der er kaput, og så er det i nogle tilfælde nødvendigt at pille motoren ud.
Hvis din kobling er justeret nogenlunde korrekt, kam man prøve ved hjælp af 2 personer, at træde pedalen i bund, og så tjekke om justermøtrikkerne nede ved koblingsarmen kommer ind til alu huset, ved desværre ikke hvor meget vandring , der bør være, men du har nok ikke det der skal til, for at udløse koblingen. Kom tilbage hvis du behøver yderligere hjælp.
Kan hjælpe med nødvendige dele hver dag i Nordsjælland.
Mvh Peter
25841240
Peter Mogensen
Svaret d. 03-05-2012-09:49:58
Hej Peter.
Glemt og skrive at jeg kan få den til at gå i gear hvis jeg pumper på koblings pedalen et par gang før jeg sætter tænding på?
Slavecylinderen lækker ikke, men kunne det være luft i systemet?
Mini ding
Svaret d. 03-05-2012-10:03:57
Den kobler sandsynlig ikke helt ud.
Det skyldes som regel en bukket koblingsarm.
Prøv at skrue slavecylinderen af og træk armen væk fra cylinderen.
Armen skal gå mindst til centerlinien mellem de to skruehuller.
Hvis den er længere ude, er armen bukket/rettet ud.
Afmonter armen, sæt den op i en skruestik, og buk den lidt mere, og check om den går mindst til centerlinien.
Hvis armen er bukket, rammer koblingscylinderen sit stop, før der er koblet helt ud.
Boman
Svaret d. 03-05-2012-10:04:24
Så er det luft/dårlig justering
Boman
Svaret d. 03-05-2012-10:05:33
Tror stemplerne i hovedcylinderen der er slidt op.
Er på vej til Amager, og kunne tage dele med.
Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 03-05-2012-10:14:29
Tak til Peter og Boman for de gode råd, jeg kigger på den i weekenden.
så må jeg se hvad det er driller på den.
Peter jeg ringer hvis der skal bruges strumper ;-)
Mini ding
Svaret d. 03-05-2012-13:21:11
Har du behov for dele til rep. af hydraulikken, ligger de nu i Greve.
Mvh Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 03-05-2012-18:56:56
Så kom der styr på Mini`en jeg er ikke meget for at skrive det men problemet skyldtes for lidt væske i hovedcylinderen :-S
ikke at der manglet meget, men nok til at når jeg svinget og hjørner kom der luft i systemet.
Nu er den fyldt op og luftet ud, nu føles koplingen som ny.
Mini ding
Svaret d. 09-05-2012-10:04:55
Mangler der vædske i hovedcylinderen, skyldet det næsten altid at der er en utæthed, og den bør man jo nok finde, for hvornår opstår problemet igen ?
Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 09-05-2012-11:39:28
Peter har ret.
Prøv evt. at kigge under tæpperne. Hvis hovedcylinderen lækker bagud, ender væsken nede bag pedalerne.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 09-05-2012-12:17:57
Det kan faktisk også godt være utæthed i slavecylinderen.
Boman
Svaret d. 09-05-2012-15:29:23
Ring til Jacob Rasmussen Fredericia på 61129514.
Han har lige ordnet min MINI, som havde lige netop den fejl som du beskriver. Nu virker den igen perfekt :-D
Knud
mini/senior
Svaret d. 10-05-2012-11:21:58
Der ingen utæthed i Slavecylinderen og lige nu køre den uden problemer. jeg holder øje med om hovdecylinderen utæt og falder i væske standen. :-D
tak for alle de gode bud
->Knud der er lidt langt fra Køge til Fredericia ;-)
Mini ding
Svaret d. 10-05-2012-12:53:46
Ja, det er det, men telefonen er opfundet ;-). Han kan fortælle dig hvad der er galt uden gætteri, og hvordan du afhjælper det... :-D
mini/senior
Svaret d. 10-05-2012-19:08:35