Vinduesoprul

18-04-2012-19:09:04

Jeg døjer med at rulle mine vinduer op og ned. Har i dag haft skilt hele døren ad, for at finde problemet. Dog uden held. Selve vinduet sidder meget stramt, når det er rullet halvt ned/op siger det klonk og det begynder at bule ud på indersiden af døren. Så sidder det næsten uhjælpelig fast.
Har haft selve oprullet ude af døren og sat det på igen, men ingen forandring.
Nogen der har et bud på en løsning??
Der er tale om en mini fra `75.
Hilsen

Maria

maria

Prøv at tjekke om gummi/filtlisterne i ruderammen er i orden.
At den ikke er foldet, så ruden ikke kører frit i den. Prøv evt. at pille den ud hvis den ikke er groet uhjælpelig fast, prøv så om ruden kan køre op og ned.
En ny rudeliste er ikke særlig dyr, har den muligvis liggende.
Hilsen
Peter

Peter Mogensen

Svaret d. 18-04-2012-19:29:18

Hej Peter
Når du siger rudeliste, formoder jeg det er den der sidder nede i døren, altså den man normalt ikke kan se. Har jeg ret?
Den er som du beskriver nærmest i hård filt, meget hård (sikkert grundet alderen) men tror altså ikke den har foldet sig sammen. Det er som om det er midt på døren problemet er. Det er det den sidder i klemme, når den er rullet halt op/ned.

Maria

maria

Svaret d. 18-04-2012-19:53:18

De metalskinner der sidder klemt om rudens nederste kant, som oprullets to hjul kører i, kan faktisk rådne væk.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-04-2012-20:27:27

Har lige skiftet en af de skinner som Jelshøj beskriver fordi de var rådden, de sidder i bunden af din rude, og det er det oprullet kører i..

Da jeg skilte min dør ad, fandt jeg også noget støjdæmpning som var gået løs, det sidder normalt limet på dørpladen, men det var gået fri og gik i klemme, måske er det sådan noget

Karsten

KarstenK

Svaret d. 18-04-2012-20:53:16

Bor ikke ret langt fra Hobro, så er det nødvendigt, så kan jeg måske kigge forbi og hjælpe, hvis altså det ser helt håbløst ud.

KarstenK

Svaret d. 18-04-2012-20:54:14

Både skinnerne og de 2 hjul er intakte. Har haft den del med hjulene pillet ud i dag, selve vinduet kan jeg ikke få ud. Men hvad jeg kan se, ser det ud som om skinnerne er fine endnu.
Nogen der ved hvordan man kan få ruden ud??

maria

Svaret d. 18-04-2012-20:57:02

Siger mange tak til hjælp :-) Det vil jeg gerne tage imod.
Skilte skidtet ad netop for at sætte lyddæmpning i, så der sidder ikke noget i forvejen og krøller sig sammen.
Gi mig et kald på 20686588

maria

Svaret d. 18-04-2012-20:58:57

Ringer lige imorgen..

Hvad tid på dagen er det bedst at træffe dig

KarstenK

Svaret d. 18-04-2012-21:13:14

Hele dagen, undtagen fra kl 15-16

maria

Svaret d. 18-04-2012-21:22:06

Tilbage