15-04-2012-06:21:10
Kære alle.
Min Inno bliver ved med at aflade batteriet - ofte så hurtigt som hen over en nat. Jeg synes, at jeg har tjekket alle almindelige ting og husker nidkært at slukke lys osv.. Er der mon en af jer, der ved, hvordan man konsekvent kan måle sig frem til fejlen? Hvordan gør man?
Mvh. Ulrik i Skibet v. Vejle
PS. har lige købt et komplet oroginalt DOMI værktøjssæt til mini af en pensioneret mekaniker, så hvis der er nogen i Vejle-området, der mangler specialværktøj, låner jeg det gerne ud...
Mvh.
Ulrik O.
Har du et amperemeter? Bare et af de her billige multimetre? Så kan du sætte det imellem plus kablet og pluspolen på batteriet. Så kan du se hvor meget strøm der løber, når alt er slukket.
De fleste kan måle 10 amp, mon afladningen er større ;-)
Du kan have en dørkontakt, der lækker strøm. Hvis du er rigtigt ``heldig`` kan det være selve batterikablet hen under bunden, der er gnavet igennem, og svagt kortslutter til stel.
Men prøv med alt slukket osv. at tage sikringerne ud, en ad gangen, og se hvad der sker.
Et forkert tilsluttet radio kan også stå og trække strøm.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 15-04-2012-07:20:37
Hvis du har det multimeter, kan jo også checke hvor meget din generator/dynamo lader med lyset tændt. Det kan også være der problemet ligger. Check også om remmen er slap :-)
pdb
Svaret d. 15-04-2012-09:25:29