04-07-2006 17:04:15
KAn det passe at når man køber et nyt speedo kabel så skal man selv korte den af, syntes min nye er for lang, noget andet er, passer termostaten fra andre biler på en mini 1275, så man kan købe en termostat ved hoyer-autodele eller ligne, eller bliver jeg nød til at bestille ved morris minoer lageret. min motor flyver efter uret op på 100 grader.
frank
Hej
Der er forskællige speedometer kabel længder, der er vist 3 forskællige til det "gamle"/ det der sidder i midten og så er der vist også 3 forskællige til det "nye"/det som sidder i venstre eller højre side. Når det sidder i højre side af bilen, skal det jo være lengere.
Termostat og føler skal passe sammen ellers viser uret forkert, da føleren er en modstand der sænkes eller hæves efter hvor varm den bliver, vis føleren giver 7 Volt ved 85 grader og du så tager en anden føler og sætter på, der giver 9 Volt ved 85 grader så vil uret jo vise forkert.
Så køb et ur med føler så du er sikker på at de passer sammen :-) .
du kan også sætte et ur i fra en anden bil men så er spørgsmålet bare om du kan montere føleren i din motor.
Mvh. Mayfair 91
Mayfair 91
Svaret d. 04-07-2006 21:17:20