Tændspole

27-03-2012-21:51:09

Hejsa jeg har nu haft gang i min mini og været ude at køre en god tur her i de dejlige sommer dage
Jeg har dog et lille problem, jeg har mistænkt min tændspole for ikke at give ordentlig gnist da, jeg har problemer med at starte bilen i første hug.
Det vil sige at der skal en del forsøg til for at bilen starter.


Hvad kan der være af problemer
Henrik

Henrik0225

Prøv at fjerne f.eks. spolekablet, og mål spændingen på + siden på tændspolen når du aktiverer starteren. Der skal gerne være minimum 10,5 volt, ellers er det ikke sikkert der er spænding not til at gnisten er effektiv nok.
Man kan evt. montere et hjælperelæ, eller et andet startrelæ, som kan sende kraftigere spænding direkte til spolen udenom tændingslåsen.
Peter

Peter Mogensen

Svaret d. 27-03-2012-22:13:04


Du har ret, tændspolen kan være et problem, det er også en slid del. Og rigtig fin beskrivelse af Mogensen. Men start problemer kan desværre være mange ting. Bare det at den har stået stille vinteren over. Mekanik skal helst bruges. Karburator, tænding, platiner, formodstand, spændingsfald, benzin.... Lige en side bemærkning, jeg har en ``gammel ;-)`` kawa Z650 som jeg fik startet op her i weekenden. Den var heller ikke vil med at kører til at starte med. 2 rider hang i svømmeren. Fik banket lidt på dem og så kom de så småt i gang igen.

MS-DIY

Svaret d. 27-03-2012-23:34:14


Tilbage