Problemer med Wood and Pickett arches?

22-03-2012-16:57:10

Jeg har fået et sæt Wood And Pickett arches fra minispares.co.uk, men jeg syntes ikke rigtigt at kunne få dem til at passe.

Jeg har købt original udgaven i glasfiber, og altså ikke deres superfit udgave, men jeg syntes nu alligevel ikke jeg kan få det til at passe sammen.

Når jeg ligger vingerne fra fronten oven på hinanden, kan jeg se at de følger to helt forskellige buer. Den ene side er meget mere åben i buen end den anden, som tilgengæld går længere ned foran.

Bagi kan jeg godt få vingerne til at passe rimeligt godt, uden gummilisterne, men så snart de kommer på, så er der intet der passer mere.

Er dette normalt eller hvad? for jeg syntes ikke jeg kan få tingende til at passe rigtigt sammen.

colakurt

Med mit begrænsede kendskab til kvaliteten derovre fra, er jeg bange for at det er meget normalt.
Hvis jeg skal udtrykke det mildt: der kommer satme meget l*rt fra UK. Dårligt forarbejdning, dårlig finish, og hvad ved jeg....
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-03-2012-17:53:20


Så vidt jeg ved så var det også selvsamme sæt jeg monterede på min Clubman, de kom dog fra Nordisk Morris Minor. Men det passer da godt sammen med det du beskriver, de passede ad h. til og det krævede en hel masse eder og forbandelser og to dages tilpasning at sætte dem på. Resultatet blev da nogenlunde, men en anden gang så går jeg efter noget i ordentlig kvalitet!
Mvh.
Lars

Swish

Svaret d. 22-03-2012-18:46:15


Jeg monterede W&P skærme på min, og det gik helt fint. Der var lidt tilpasning for at få dem til at slutte helt tæt med karrossen, men med miniernes generelle mål kan det ligeså godt være et udtryk for at fronten eller kvartpanelerne ikke har samme udformning som bilen W&P brugte til at måle op efter :) De var dog ens sætvis i buerne og helt uden skrammer/defekter..

Rasmus Holst

Svaret d. 22-03-2012-22:08:17


Er der så nogen der ved hvad forskellen mellem de originale W&P og de ser delux udgaver som minispares sælger, er? hvad er det helt præcis der gør de 10 punds forskel?

colakurt

Svaret d. 23-03-2012-21:57:35


man får som oftest hvad man betaler for, jeg bruger næsten altid limora i tyskland, og der er aldrig problemer med kvalliteten.....kun med prisen :-D

johnny b

Svaret d. 24-03-2012-11:19:38


Jeg tænker mere at dem jeg har er de originale og de andre er kopier som er dyrrer, så spørgsmålet er om jeg skal ofre det de koster og så ladet det være det, eller om jeg bare får de samme problemer igen?

colakurt

Svaret d. 24-03-2012-16:26:01


Jeg har haft samme problem. Jeg bestilte for nogle år siden et sæt fra Minispares til min Clubman, og de passede slet ikke. Jeg brokkede mig så meget, at jeg fik mine penge tilbage (men har stadig skærmene). Jeg bestilet herefter direkte hos W&P og de passede ganske fint.

Jeg har stadig de fire stk. i glasfiber (i hvid) til at ligge og regner med at give dem med i handel med den mini, jeg har til salg (hvis køber evt. vil bøvle med dem:-))

csh

Svaret d. 24-03-2012-21:44:18


Jeg har også skrevet til dem, men venter på svar. Jeg ville nu bare mene at det er det samme man får hos WP som man får hos minispares. det er jo WP der laver dem de sælger, er det ikke? eller er det bare WP look?

colakurt

Svaret d. 25-03-2012-01:23:28


hmm, jeg har stadig ikke fået svar fra minispares, hvilket virker lidt underligt, da de plejer at svare nogen lunde hurtigt.

Nu har jeg så bestilt et sæt skærme fra Wood And Pickett, og så HÅBER jeg at de passer rigtigt.

Men jeg kom til at tænke på, er der nogen forskel på de forskellige mini generationer gennem tiden, når det kommer til karosseriet? eller er det mest mekaniske forskelle?

colakurt

Svaret d. 05-04-2012-00:03:22


Jeg havde et spørgsmål til dem angående en manifold. De svarede aldrig. Så den service er måske lidt..........falmet.
Forskelle i karossen er der ikke, når det gælder skærme og kanter. Det burde ikke have betydning i dit tilfælde.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 05-04-2012-00:45:23


Nu har jeg så endelig fået mine skærme fra Wood and Pickett, og må sige at selv om de faktisk er billigere end dem fra minispare, så passer de direkte på, mere eller mindre. Det eneste er at jeg skal have skåret forskærmen til for at gøre plads til de bredere dæk.

Nu harj jeg så skrevet min tredie mail til minispares, og stadig ikke fået noget svar fra dem. Jeg ved ikke lige hvad der sker. Men nu er projektet om ikke andet ved at lykkedes.

Hvordan når jeg skal skære front vingen til og have WP skærmen tvunget længere ud, hvordan gøres det så helt præcis? Jeg læste et sted at jeg skulle skære nogle riller i metalvingen, og så bukke dem ud af, og så på den måde lave en ny kant som glasfiberskærmen kan monteres til.

Er det den rigtige fremgangsmåde, eller er der en bedre måde at gøre det på?

colakurt

Svaret d. 12-04-2012-21:04:34


Tilbage