skift af front.

21-03-2012-12:08:43

efter at minien har stået et par år i garagen, er det nu blevet tid til at få sat den lidt i stand. skal have skiftet fronten på den da den er lidt rusten. vil skifte frontplade, skærme, trekantstykker og hjørnerne på topedopladen. har aldrig skiftet front på en mini før, så ville lige høre om det er lige ud af landevejen, eller om der er noget jeg skal være særlig opmærksom på? har lavet en del alm plader arbejde på en masse andre biler så er enlig ikke særlig nervøs for det og syntes da osse det ser ud til at være lige til. tænkte på om om man ikke kunne skruge den på med et par pladeskruger inden man svejste den så man viste det hele sad som det skulle?

hvor skal jeg købe mine plade dele henne? kan godt se det er billiger at købe dem fra england. tænker bare lidt hvordan ser plade dele ud når man får dem efter sån en lile rejse. er de blevet bulet eller skæve efter transporten. det jo ikke alle fragt firmager det behandler tingene pænt.

bilen er en rover mini fra 91

clubman

MG centeret eller hos Georg i Thisted. Så får du også en håndfuld brugbare kommentarer med på vejen ;-)
Tror heller ikke de vil lægge navn til nogle skoddele.
Du kan roligt hæfte den med lidt popnitter inden du knitrer den fast.
Lav nogle krydsmål hist og pist, og tjek at klappen sidder lige, så har du et godt udgangspunkt for frontens placering. Og hvis forbroen også sidder på bilen, kan du montere forreste ophæng, også som stabilisering af den nye front.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-03-2012-12:33:41


IKKE alu-popnitter... = galvanisk tæring.

Men laver man pladearbejde, har man vel også svejse-tænger... ;)

Anders E

Svaret d. 21-03-2012-18:31:39


Jelshøj: Bor på sydsjælland så der er nok lige lidt forlangt ;) ender nok med jeg bestiller det fra klokerholm.
Forbroen vil stadig side i bilen så det nok meget smart at monter fronten på de foreste ophæng.

Anders E: jo har da svejsetænger men var mere lige til kanten oppe i toppen af skærmene jeg lige ville give den en skruge eller to for at få det hele rettet ind.

clubman

Svaret d. 21-03-2012-20:02:24


Du kan så bare bruge lidt selvskærende skruer, selvom det strengt taget er aluen i nitterne, der vil tære. Men skruer og svejsetænger. Dem kan man kun have for få af :-)
MG Centeret og Georg sender også varerne, så ingen problem der.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-03-2012-20:43:07


Når forbroen er på og fronten monteret på denne er det kun et spørgsmål om at montere det hele med selvskærende skruer, svejsetænger, gaffatape o.s.v.
På med hjælmen og tjek at alt sidder som det skal, det kræver en del tålmodighed og tilpasning. Når alt er på plads svejses det hele og skruer m.v. fjernes.
Regn med et par aftner til tilpasning, hellere en aften for meget end en forlidt, du skal jo se på det i mange år.
Per L.

labori

Svaret d. 22-03-2012-21:49:32


Mange tak for svarene. Så der jo ikke andet for end jeg må se at komme igang :-)

clubman

Svaret d. 23-03-2012-17:46:21


...............og der er sikkert mere rust, når du først får pillet den af ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 23-03-2012-17:53:50


Har sendt dig en besked, kig i din ind-bakke
Peter

Peter Mogensen

Svaret d. 23-03-2012-20:44:06


Tilbage