nav møtrik ??

14-03-2012-20:03:53

hej da jeg er ved at spænde mini´ens nav møtrikker er jeg stødt på et lille problem.. hullet hvor splitten skal i er selvfølgelig lige ud for en af tapperne på møtrikken og spørgsmålet er så, om man spænder videre eller løsner lidt igen for at få hullet frit...???
mvh Rasmus

mayfair91

Man spænder videre til nærmeste hul

Boman

Svaret d. 14-03-2012-21:04:31


Helt klart løsne møtrikken, da du ellers vil forringe levetiden på dit leje, hvis det er spændt for meget.

austin

Svaret d. 14-03-2012-22:38:55


Op på grisen og et rør på , træk til du når hullet .

fidde

Svaret d. 15-03-2012-00:08:32


ha ha det går da lidt frem og tilbage med meningerne omkring dette.. er der ikke en grundregel ang. tilspændinger..????

men på den anden side så vil man vel aldrig kunne spænde så meget at det går ud over lejerne ??? lejerne støder jo op imod hinanden enten med en lille ring imellem eller som de ny der har indbygget ring.

ved baghjulene ville jeg løsne lidt hvis hjulet ikke drejer frit rundt for der mener jeg. at jeg engang spændte så meget at hjulet ikke kunne drejes rundt med håndkraft andet end hvis jeg lige drejede møtrikken en lille smule tilbage igen.

mvh Rasmus

mayfair91

Svaret d. 15-03-2012-23:52:47


Som Fidde nævner, skal der spændes hårdt, for hvis der bliver slup i tilspændingen, klipper møtrikken splitten over, og det hele rasler løs.
jeg spænder selv med 14 Kg, og herefter med et rør på op til nærmeste hul, og så i med splitten, som jeg dog har udskiftet med en rørstift.
Den koniske ring bør skiftes en gang i mellem.

Knast

knast

Svaret d. 16-03-2012-06:57:59


``er der ikke en grundregel ang. tilspændinger..????
``
... jo da. Man spænder til man skider i bukserne ;-) så er den på plads.
Som Keld skriver så skal den koniske ring skiftes - da den har det med at knække.

/Kenneth

KennethDK

Svaret d. 16-03-2012-08:40:27


Tilbage