14-03-2012-17:12:23
har søgt lidt i forum. men intet svar fundet.
har købt et færdigt sæt til montering.
men på tegning er der vist en envejs ventil på slangen. det er der ikke i kassen.
har i den på eller ej.
Den findes i løs vægt: 17H2646.
Men den er åbenbart ikke så vigtig, at den følger med rep.sættene.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 14-03-2012-17:42:09
hej
sidder den der ikke for at vacumforstærkeren ikke skal kunne suge benzindampe op i sig ?? så det kun er motoren der kan suge luft ud af vacumforstækeren... ;-)
mvh Rasmus
mayfair91
Svaret d. 14-03-2012-18:30:44
er selv i tvivl. mener den er der for at begrænse trykket. men hvis andre kører uden . kan jeg vel osse , til jeg får fat i en
falck
Svaret d. 14-03-2012-18:47:51
Hvis det er en Lockhead forstærker, burde kontraventilen sidde i forstærkeren. Den hvide stuts hvor man monterer gummislangen.
Hilsen
Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 14-03-2012-19:14:30
http://www.minisport.com/mini-spare-parts/info_MS2679.html
er dette sæt. er i tvivl om den sidder i studsen. men må jo prøve mig frem så
falck
Svaret d. 14-03-2012-19:26:27
hej jeg fandt lige dette sæt ved minispares og de råder en til at sætte en ventil i men dermed ikke sagt at man behøves..
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=33624
mvh Rasmus :-)
mayfair91
Svaret d. 14-03-2012-20:11:29
hmm. nok den mest suttede bremsepedal, jeg har været ejer af. efter montering af den forstærker. :-S
falck
Svaret d. 15-03-2012-15:57:34
Udluftet den ok?
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 15-03-2012-16:46:26
det burde den være. men må prøve igen imorgen . alt er nyt skiver klodser bakker tromler. og den skulle være monteret efter anvisninger der var i kassen med en ca 25 graders hældning. ikke at jeg kan se hvorfor den skal hælde. den vaccum forstærker
falck
Svaret d. 15-03-2012-18:00:10
Måske pga. risikoen for en luftlomme?
Hvis ikke du kan pumpe pedalen, burde den være udluftet. Men jeg mindes at have haft samme problem med en bremseforstærker.
Bremser den heller ikke ret godt? For klodser/skiver skal lige slides til. Som regel.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 15-03-2012-18:12:39
nå ingen luft i systemet. og ikke den helt store bremse effekt. men den kører trods alt. så der må nok tænkes i større baner. foreks en hovedcylinder med større diameter.
falck
Svaret d. 16-03-2012-12:37:15
Hvis du sætter en hovedcylinder i med større diameter, skal du jokke endnu hårdere på pedalen.
Hvilke bremseklodser sidder der i nu? Det kan jo være noget hårdt racingnoget, der er umulig til daglig brug.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 16-03-2012-13:15:59
tror bare det er ganske alm bremseklodser. som var med i ombygningssættet fra 8.4 til 7.5 bremseskiver. :-)
falck
Svaret d. 16-03-2012-16:10:07
Der skal jo jokkes noget hårdere, når det er 7,5`` skiver.
Det kan blive bedre efter nogle km. Der findes en eller anden fancy måde at tilkøre bremserne.
Noget med nedbremsninger fra 80, men uden at stoppe med tryk på pedalen, så der ikke opstår ``hot spots``. Det skal man vist gøre 10 gange i træk.
Men om det gælder stangvare, eller mere seriøse bremser, ved jeg så ikke ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 16-03-2012-16:31:35
ja drømmen er sku at få en mini der kan blokere forhjul. hvis det ikke snart lykkes. er jeg sku bange for jeg dropper minien. har da prøvet 2 komplette sæt nye bremser/skiver. det er jo ved at være en dyr løsning :-(
falck
Svaret d. 16-03-2012-16:52:22
Det lyder sgu en smule sært. Hvilken hovedcylinder sidder der i?
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 16-03-2012-17:31:45
ved det ikke . men det et 1 kreds system. og synet mange gange uden forstærker på. men han var jo osse synsmand, den tidligere ejer. men den har aldrig nogensinde kunne bremse ret godt. mens jeg har været ejer. det eneste der ikke har været skiftet. er hoved cyl.
falck
Svaret d. 16-03-2012-17:44:35
Jeg kan godt huske min gamle S´er med 7,5`` skiver. Der skulle da trædes pænt til, og forstærkeren gjorde nu ikke den helt store forskel, selvom den blev renoveret.
Men jeg mindes ikke det ligefrem føltes som om den ikke kunne bremse.
Men du kan da få et rep. sæt til hovedcylinderen, og så hone den. Måske det ville hjælpe.
Ellers ved jeg ikke umiddelbart.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 16-03-2012-17:56:36
Det kan være svært at udlufte en bil med bremseforstærker,
det skyldes, at afgangen ikke sidder i toppen af kammeret,
så der vil stå luft i øverste del af forstærkeren.
Eneste dårlige løsning på problemet er, at løsne forstærkeren,
vende snutten opad, og så vil luften komme ud. Ellers skal der
presses vædske baglæns, og det er lidt bøvlet.
Hilsen
Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 16-03-2012-18:11:47
den er monteret med hældning. så afgang sidder øverst. så det burde ikke være et problem.
falck
Svaret d. 16-03-2012-18:42:29
Det er desværre ikke nok, at forstærkeren er monteret med hældning, der vil stadig kunne stå luft over afgangen som sidder i midten og ikke i den øverste del af kammeret.
Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 16-03-2012-20:36:09
så må jeg jo tjekke om den er tilsluttet rigtigt. mener ellers den er monteret efter det papir der var med.
falck
Svaret d. 17-03-2012-08:32:30
Som Peter skriver, skal der luftes ud med forstærkeren i så høj position som muligt, og det er nødvendigt at lufte ud i samtlige forskruninger, men drop forstærkeren, for den har næsten ingen virkning.
På min egen racer kørte jeg med en kombination af racerklodser samt standard klosser, med racerklodsen yderst og en standard klodse inderst, så er der bremser uanset skiven er varm eller kold.
Knast
knast
Svaret d. 17-03-2012-08:37:12
ok jeg .vil tjekke at den er monteret korrekt. det er jo den første betingelse. er godt lige blevet 50. så kan have overset montering. da det kræver jeg gider bruge mine briller.
men jeg har afgang i enden og indgang i siden på den ekstra hovedcyl. og det i siger er at det skal være modsat :-( .
er helt sikker på , at det papir der medfulgte stod der, at det var sådan rørende skulle sidde. det må jeg lige tjekke senere , da papiret ikke er her på adressen.
hvis det er det. så er det sku da en bommert der vil noget ;-)
falck
Svaret d. 17-03-2012-09:43:38
Det er da den rigtige måde du har monteret rørene på.
Kan ikke se, hvor der skulle være skrevet, at det skulle være omvendt. Afgangen skal være i yderste ende, men da afgangen ikke er i toppen af cylinderen, vil der stå luft i toppen, så udluftning burde være med forstærkeren i ``lodret`` position, og det er ikke bare lige.
Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 17-03-2012-12:45:45
ja jo. har osse tjekket og det burde være rigtigt :-) . der står også at den skal monteres mellen 25 -45 grader. så afgangen står højst. jamen men må jo bare prøve at lufte dyret noget mere. takker for svar
falck
Svaret d. 17-03-2012-18:56:30
hold da kæft en gang godnat læsning så falck du prøver
bare lidt i nu så skal jeg nok komme med det gylden triks
tro jeg har brugt et par år eller lidt mere på min gt
men så virker det osse :-)
minilarsen
Svaret d. 19-03-2012-22:05:01
jeg kan love dig for. at jeg ikke bruger et par år på det.det er mit liv for kort til.
lige nu står ovevejelse mellem en ombygning til en alm død model .eller anden bilmodel/mærke. der er ikke noget sjov i en hurtig bil , som ikke kan stoppe ordentlig desværre
falck
Svaret d. 20-03-2012-06:59:01
hej falck har sendt en mail til dig så ring til mig
minilarsen
Svaret d. 20-03-2012-17:33:10