Primærhjuls slør

05-03-2012-19:45:59

Hej

Hvad gør jeg når der er for meget aksialt slør i primærhjulet?
Pt sidder der en trykskive på 2,945 mm i. Mit slør er på 0,45 mm og det skal være mellem 0,089 til 0,165 mm. Det betyder at jeg ca skal have en trykskive der er 0,35 tykkere end den jeg har (2,945+0,35 = 3,295mm). Så tykke laves de ikke, den tykkeste er 3,04 til 3,09 mm. Der er ikke store mærker i ``C`` klipsen der holder hjulet på akslen så den øger ikke sluppet væsenligt. Jeg kan ikke se hvor tyk skiven mellem hjulet og ``C`` klipsen skal være men der kan vel ikke være slidt så meget af den. Nogle ideer til hvordan jeg får det rigtige slup?

Tak
Lasse

Laze

Nok desværre kun på den trælse måde, ved at skifte bøsningen i primærhjulet.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 05-03-2012-19:56:27


Ja ved at skifte den ene af bøsningerne, den der har flanken mod ``C`` klipsen og skiven, men så skal den også være godt slidt. Hvor tyk burde den flanke være? eller hvor langt burde primær hjulet være for så kan jeg jo lige måle mig frem og se hvor meget der er slidt af min bøsning

Lasse

Laze

Svaret d. 05-03-2012-20:23:49


Jeg har lige målt et A+ 998 primærhjul, men glemt tallet! Enten 72,12 eller 74,12 mm.
................det er sgu nok alderen............
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-03-2012-12:06:06


ok, jeg måler det lige når jeg komme hjem senere og ser hvad jeg har.

Laze

Svaret d. 06-03-2012-13:14:01


Hej
Nu er det ikke nok at men BARE tjekker ende sløret. (0,088 - 0,1645 ) man skal også tjekke om der for meget slør op og ned i begge ender. og IKKE mindst om olie pakningen har lavet for stor slid. har den det, er det et nyt hjul.( da der vil løbe olie ud i koblingen.

Primary hjul måler 69,89 mm
Bag bøsning. måler kraven 2,37 mm = 72,26 mm total.

har for sjov målt 9 stk. 72,06 - 72,13 mm.

Håber det kan hjælpe lidt.

Mini Hilsen Paw

wap

Svaret d. 06-03-2012-20:06:13


Hej

Mit måler 72,02, men har lige set at der er grater på tandfladerne på både primær og indput hjulet så jeg bliver nok nød til at skifte dem. Mellemhjulet er helt fint så det genbruger jeg. Der er meget slid ved olie pakningen, en grav hele vejen rundt.
Nu skal jeg bare finde et primær og indput hjul til en A+ (29 tands)

Tak for svarene, det har været en god hjælp.

Et alternativ var at skifte dem til ligeskårende hjul, det er billigere end at købe et normalt skråt primær og indput hjul.

Lasse

Laze

Svaret d. 06-03-2012-20:49:30


Forresten lige et spørgsmål mere, hvad er tykkelsen på den skive der holder primærhjulet inde, ikke ``C`` klipsen men den skive den holder på plads.

Lasse

Laze

Svaret d. 06-03-2012-20:50:53


Tilbage