strømfordeler spørgsmål

27-02-2012-20:58:11

lige et par spørgsmål. kan jeg på nogen måde afprøve en elektronisk strømfordeler. om den virker korrekt eller optimalt ??

kan jeg umiddelbart fjerne vakum dåse. da jeg ikke bruger den.
eller skal jeg bare købe en helt ny uden vakum.

falck

Hvis du kører med bundgas hele tiden, kan du bare undvære den ;-)
Men pladen den sidder på, skal hæftes sammen med den plade med platiner/ aftaster, da den ellers kan sidde og blafre.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-02-2012-21:53:46


motoren er ret tunet og den har aldrig haft vakkum slange monteret . mens jeg har været ejer.

falck

Svaret d. 27-02-2012-23:09:53


Så kommer den fordeler nok ikke til at passe ret godt. Desværre.
Men som udgangspunkt kan du tjekke ved 2500 omdrejninger, om den tændingsbanker ved jævn fart med belastning. Hvis du holder farten, trækker let i håndbremsen og stadig holder farten, som når man kører opad. Så lytte med en slange i øret, fastgjort i den anden ende på et stykke kobberrør boltet til toppen et eller andet sted.
Det virker :-)
Så igen ved højere omdrejningstal. Osv.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-02-2012-00:22:07


Jeg har er Cooper S, den er født uden vacumregulering.

Men jeg har monteret en 123Distributor - med vacumregulering.

Når du kører med fuld gas, har du ikke brug for vacumregulering, men ved delgas giver det bedre virkningsgrad/bedre økonomi.

Hvis du benytter den på landevejen, kører du formodentlig ikke med fuld gas hele tiden, og så er det fornuftigt med vacumregulering.

(Cooper S blev lavet som en racerversion af Minien, derfor ingen vacumregulering)

Boman

Svaret d. 28-02-2012-11:34:36


arbejder lige med hvor tænding skal stå. planen er ihvertfald en bedere strømfordeler. og optimere tænding. den er med minilight svinghjul. s stempler og cooper topstykke der er portet anden knast mm. og ikke helt sikker på hvor den skal stå i tænding.
den har ingen tændingsbanken. og trækker pt uden problemer ca 7200 omdrejninger. ret hurtigt endda. men synes der forsvinder noget moment i toppen. og det syntes jeg den havde inden . jeg eksperimenterede med en anden strømfordeler.

fordi jeg spurgte angående vaccum. er fordi der er ikke meget plads. da jeg har ret store slanger til olie køler. som sidder lidt ivejen.
brænstof økonomi er fuldstændig lige meget :-D jo den kører på vejen. men overvejer at kun at bruge den til trackday fremover. ;-)

falck

Svaret d. 28-02-2012-14:25:06


Du kan gribe dybt i foret, og snuppe en programmerbar fordeler fra Minispares. Den har vist 16 forskellige programmer, og vacuum, men der sidder kun en studs, ingen vacuumdåse.
Men hvilken knast sidder der i nu?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-02-2012-14:27:46


296 graders.

falck

Svaret d. 28-02-2012-17:25:22


Det var en hidsig sag.............
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-02-2012-18:08:52


kører nu meget godt :-P den er selvfælgelig ikke så vild med at køre i kø. den kan dog finde på at lave en udsætter ved lave omdrejninger og langsom gas. men ganske sjov at køre i :-)

falck

Svaret d. 28-02-2012-19:41:59


Den 123Distributor jeg har købt er denne http://www.123ignition.nl/id/22.html med vacumregulering og 16 forskellige kurver.

Boman

Svaret d. 28-02-2012-21:37:23


det kunne da godt være man lige skulle give sig selv sådan en i 50 års gave :-D . så er jeg da sikker på , at få noget jeg kan bruge :-P .

falck

Svaret d. 28-02-2012-23:44:24


Tilbage