Stelnr

20-02-2012-19:01:12

Jeg har lige opdaget at jeg har skåret stelnr væk under rustarbejde:-(
Men der er jo stadig det skilt i motorrummet hvorpå det står.
Jeg har jo også alle papir på den, så jeg hugger vel bare et nyt uden vidre ikke? eller hva?

D jessen

Du har forhåbentlig pladestumpen med nummeret? For så burde en ihugningstilladelse kunne fås af synsmanden.
Ellers kan det sagtens ende med at du skal redegøre for bilens identitet og jeg ved ikke hvad.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-02-2012-19:18:22


Nej, jeg har ikke stumpen med nr på :-(
Men jeg har synet den før så hvis jeg nu køre det samme sted hen igen. Så mon ikke jeg kan være heldig :-)

D jessen

Svaret d. 20-02-2012-19:22:57


Joe..........mon ikke. Synsmanden behøver jo ikke nødvendigvis eksistere i en anden verden end vores :-)
Man har jo lov til at begå en fejl en gang imellem. (hvem der bare kunne slippe for det)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-02-2012-19:27:33


Sidst jeg var til syn med den så han bare på nr i motorrummet. Så det er bare at håbe at han gør det igen.

D jessen

Svaret d. 20-02-2012-19:47:56


Jeg havde åbenbart heller ikke noget stelnummer i bilen da jeg kørte den til syn. Synsmanden gav mig lov til at slå nummeret i en plade og svejse den i og så var den god igen.

Laze

Svaret d. 20-02-2012-20:57:38


Lyder også realistisk, at det må være sådan.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-02-2012-21:49:32


D jessen: Pas på med at skrive hvor du syner. De kan lukke en synshal på det der...

I nærheden af hvor jeg bor har de fået bøder og skærpet tilsyn fordi et fjols i synshallen synede bilerne på nummerpladen. En dag stod de fra tilsynet da en Mercedes kassevogn netop var blevet synet. De tog den til side for kontrol-syn, og da de spurgte til hvor stelnummeret var, kunne synsmanden ikke redegøre for det.... Han måtte efterfølgende indrømme at han ikke havde kigget efter det, men blot taget efter nummerpladen.

Samme kunne jo sagtens ske med et på-nittet skilt på en Mini! Ikke godt.

Anders E

Svaret d. 20-02-2012-22:34:54


Skal forresten lige siges at chefen for stedet fyrede den sløsede syns-medarbejder.

Anders E

Svaret d. 20-02-2012-22:36:00


man kan altså osse gå i små sko. jeg var til syn med austin allegro igår. og måtte til omsyn. pga. han ikke kunne læse 2 cifre og et bogstav i stelnr. ud af 12 cifre/bogstaver. og at stel nr sider på typepladen.
omsyn med nyihugget stelnr. så var den da godkendt

falck

Svaret d. 21-02-2012-09:19:59


Hvis du kontakter synsstedet som tidligere har godkendt den og forklare problemet skulle det vel være muligt at få en ihugningsattest. Den skal du have når der hugges nyt nummer i ellers vil den blive kasseret på et eller andet tidspunkt, et uorginalt nummer uden en ihugningsattattest som du selv skal opbevare duer ikke.
Nyt nummer skal hugges i karossen eller svejses fast til karossen.
Jeg ville kontakte synsstedet før syn og få en attest således at alt er i orden fremover.

labori

Svaret d. 21-02-2012-16:18:39


Takker for alle svar.

Skal lige siges at ham jeg fik synet ved var meget grundig men han tjekkede ikke begge stelnr. altså i bunden og i motorrummet.

Men jeg prøver at ringe til dem i morgen. Så skriver jeg lige hvordan det gik.

D jessen

Svaret d. 21-02-2012-20:54:01


Tilbage