Opstart af motor på gulvet

14-02-2012-17:01:36

Skal have testet om der er lidt liv i min motor, inden jeg skiller den ad, maler putter den i bilen osv..

Jeg har samlet alt på den, mangler sådan set kun ledninger til tændspole, og der behøver jeg lidt hjælp..

Er der en der hurtig kan forklare hvor ledningerne skal sidde. Hvor skal plus på, hvor skal ledning fra strømfordeler sidde osv..

Jeg har haft stel fra batt til motor, og plus sat på starten og den tørner fint..

Jeg har tænkt mig at lave en lille pære, og koble på olietryksføler, så burde den vel tænde og slukke, alt efter om der er olietryk eller ej, er det ikke rigtig ?

Mange spørgsmål, håber en kan hjælpe..

Karsten

KarstenK

Der er et `` + `` mærke på spolen. Det skal til 12 volt. Og så skal `` - `` til fordeleren. Hvis altså det er med platiner.
Men om du vender dem forkert. Den skal såmænd nok starte.
Der kan også godt stå ``ign`` og `` cb `` på spolen. Ign til 12 volt og cb til fordeleren.
Jeps, du sætter bare den ene ende af pæren til 12 volt, og den anden til trykkontakten. Plug og spil ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-02-2012-17:11:01

strøm normalt til D+ på tændspole

falck

Svaret d. 14-02-2012-17:31:44

jelshøj

Tusind tak, det var lige det jeg ville høre, det var nemlig også sådan jeg regnede med det skulle sidde, dog kom jeg helt i tvivl da jeg så rundt på nettet at der var tilsluttet 4 ledninger til tændspolen..

Med hensyn til olietrykføleren, skal pæreren lyse med eller uden tryk, jeg har nemlig 2 motore stående, og den ene er der forbindelse uden tryk, men på den anden ingen forbindelse, skal man mon tro den vil lyse når olietrykket kommer..

Karsten

KarstenK

Svaret d. 14-02-2012-18:01:25

kontakten er sluttet når der ikke er tryk. Så lampen skal lyse ved nul tryk.
Kontakterne er ofte defekte...........billigt l*rt ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-02-2012-18:26:13

Min bange anelse :-),

Men motoren har heller ikke kørt i en del år, heldigvis har jeg en på en anden motor jeg lige kan låne hehe

Igen mange tak for hjælpen..

Skal nok lige vende tilbage imorgen, for at fortælle hvordan det gik :d

Karsten

KarstenK

Svaret d. 14-02-2012-18:47:21

Det bliver jo ``spændende`` :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-02-2012-19:40:31

Så var der liv i den :-D

Den spinner bare som en mis, og ingen mislyde overhovedet..

Så kan jeg godt gå igang med at klargøre den. Den skal males osv..

Karsten

KarstenK

Svaret d. 15-02-2012-13:06:10

Tilbage