Kølingsspørgsmål

25-06-2006 16:13:54



En ting jeg har spekuleret i (som jeg engang for længe siden læste i "how 2 modify your mini), hvilket jeg ikke har indtrykket af mange har gjort, er at flytte køleren til fronten (en eller anden køler der kan være der) og montere en elektrisk blæser derpå. Er det en dårlig ide, siden man ikke ser det?


Fidusen ved det, skulle efter vizard´s "teori/erfaring" være at man mister kraft ved at blæseren bliver dervet af motoren... (sikkert ikke særligt meget og det skal da osse siges, at det vil blive gjort mest for "lirens" skyld.. Og fordi jeg kan! :D


MVH

Ole

tacobelldog

Det er rigtigt at den propellen tager krafter fra motoren, der findes forskellige slags med færre vinger som tager mindre kraft og så er der dem der helt fjerner den og montere en termostat styret el-blæser, ude i inderskærmen. Jeg mener at huske at der er nogle mini'er der er født med det og der findes en speciel inderskærm til den type, hvis man ikke bare selv skærer i sin mini så der er plads til den.

mini 30Th

Svaret d. 26-06-2006 22:20:09


ok. Jeg ved godt det med de færre/smallere blade osv. Men er der ingen harhjemme der har gjort det og ligger inde med lidt erfaringer?

Min plan er faktisk at montere den i fronten. Hvis jeg kan få plads til den..
Men termostat styret? Havde nu bare en plan om den skulle hookes up så den bare fes derudaf med tænding på... Så kører den jo konstant, lissom hvis den stadig blev drevet af motoren... :D

Men termostat styret? Hmm.. Hvordan grejer man lige det? :o!

ole

tacobelldog

Svaret d. 26-06-2006 23:49:22


Hvis du ikke skulle have set det så gav et hurtigt søg på siden dette resultat
http://217.157.182.227/forum1/forumet_read.asp?id=1357

DetVarSoerens

Svaret d. 27-06-2006 10:14:01


Tilbage