Samling af Bagbro

09-02-2012-09:49:01

Hej

Er så småt gået igang med at samle min nye mini..

I den forbindelse har jeg fået skildt bagbroen ad, og faldt over en lille ting som undre mig..

Den kegle der sidder ved gummikuglen, i den ene ende sidder der en kugle som går i selve armen til hjulet. Tager man kuglen ud af keglen, så sidder der en ca 5 mm tyk 4 kantet plade som en slags afstand..

Så er der spørgsmålet, er den orginal ?.. Billede kan evt sende pr mail hvis nogen ønsker at se det..

En explosions tegning over for og bagbro ville være godt, hvis eller nogen kender et link eller andet..

Karsten

KarstenK

?? Mon ikke det er et styk hjemmelavet afstandsstykke. Mig bekendt burde der ikke sidde noget. Eller i det mindste ville selv BL vel have råd til en rund skive :-)
De nyere Minier har en kugle med indbygget skive til afstandsstykke.
Du skifter forhåbentligt kugle og nylonskål, nu du er i gang ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-02-2012-10:51:24


Helt enig, og jo jeg tror kuglerne bliver skiftet, selv om de ikke er ret gamle.

Undre mig bare over hvorfor man dog vil hæve bagenden :-)

KarstenK

Svaret d. 09-02-2012-11:15:07


Det er en kendt ``cowboy trick`` hedder det vist. Når gummifjederen synker sammen, eller kuglen træder gennem nylonskålen. Så i stedet for at skifte, fusker man det. Du ved, som med bærekugler med slør, der smadrer man kugleskålen ned over bærekuglen med en mejsel eller lign., så det bliver slørfrit.
Jo jo, det er spændende.........
Og håndbremser der er rustet fast, dem ``justerer`` man ved at stramme håndbremsen op.
Og hvis hukommelsen rakte, kunne jeg finde på mere :-(
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-02-2012-12:26:21


Ingen af de ting der kunne jeg finde på at gøre, (fløjte) hehe ej det kunne jeg nu ikke, det skal jo laves ordenlig på den bette maskine..

Nå med som sagt så ser nylon bøsningerne, og kuglerne fine ud, og tror de er skiftet inden for nogle år, men skidt, jeg skifter dem, og fjerne skiven, så må vi se hvor lav minien bliver :-)

Tak for hjælpen

Karsten

KarstenK

Svaret d. 09-02-2012-12:45:27


Selv tak da! :-)
Men tjek endelig under nylonskålen. Hvis kuglen på et tidligere tidspunkt har været slidt igennem, kan den have gnavet sig ned i godset. Så vil den nye nylonskål ikke holde ret længe.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-02-2012-13:12:17


Det har du ret i..

Skal nok kigge..

Lige et spørgsmål mere.. Følger Nylon skålen med når man køber en kugle til 40 kr ?

Karsten

KarstenK

Svaret d. 09-02-2012-13:15:24


Jeps.
Jeg tror kun det er Minispares/Minisport, der er så fedtede at sælge nylonskåle i løsvægt.
Dem fra MG centeret er komplette.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 09-02-2012-14:46:24


Super

Endnu engang tak for hjælpen..

Karsten

KarstenK

Svaret d. 09-02-2012-17:18:12


Tilbage