syn uden papirer?

25-01-2012-18:19:07

jeg har lige fået brev fra SKAT efter at jeg søgte om genpart af reg.attest på min mini estate, det var så ikke muligt, da den ikke længere findes i systemet, men da jeg både kender tidligere reg.nr. og tidligere ejer, fik jeg en tilladelse til at køre til syn uden attest....men der står at ``dette kan medføre at der skal betales reg.afgift, såfremt køretøjet er reg.pligtigt``.....ka det passe? den har jo været indregisteret med plader, og der er også betalt afgift af den i 1977, har nogen været igennem det samme circus?

johnny b

har prøvet 2 gange for en del år siden. det betød ny afgift desværre. vi valgte at hugge dem op istedet. det var ikke minier. men samme smøre som den du har fået der.
bare min erfaring

falck

Svaret d. 25-01-2012-18:29:43


Hej

Hvis du kan få fat i seneste registrerede ejer, og få ham til at underskrive en erklæring om bortkommet reg.attest, så kan du få tilsendt en ny attest, og du kan uden problemer få synet og registreret bilen uden at betale afgift.
Ansøgnings skemaet finder du på SKATs hjemmeside.
http://www.skat.dk/blanketter/21056.pdf

Jacob

mini

Svaret d. 25-01-2012-19:38:14


Hej

Det kan godt være jeg var lige optimistisk nok, for dem jeg har prøvet det med HAR været i SKATs system... Men de må kunne finde noget i deres arkiv... Held og lykke med det, SKAT kan jo godt være lidt tunge at danse med...

Jacob

mini

Svaret d. 25-01-2012-19:44:21


Kontakt crm de har det hvis nogen har.

austin7

Svaret d. 26-01-2012-17:08:50


det er ikke sikkert at de har en genpart af attesten i deres arkiv,og hvis dette er tilfældet, så for man som jeg fik en tilladelse til at få bilen synet og indregistreret uden reg.attest, jeg har så i mellemtiden fundet ud af der ikke skal betales afgift hvis jeg ka bevise at bilen har kørt på danske plader...hvilket jeg heldigvis kan ;-)

johnny b

Svaret d. 26-01-2012-20:35:48


Åhh nej.... Nu SKAT igen? :-/

Anders E

Svaret d. 27-01-2012-21:10:55


Tilbage