14-01-2012-12:25:42
ved nogen hvorfor BLMC har ment det var snedigt med det ekstra kødben nederst på gearkassens bagside på 1100, når man ikke har gjort det på 1275, selvom den har flere hk? for meget te måske?...
De har nok hældt noget stærkt i den te ;-)
Hvis det er de gamle Minier, med ``remote`` gearskifte, så stabiliserer den lange alu. tunnel motoren.
Alle øvrige, måske lige undtaget 850´eren kan godt have gavn af ekstra kødben.
Også afhængig af hvor ivrigt man bruger pedalerne ;-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 14-01-2012-12:43:38
Grunden til at 1100 havde på nogen årgange, det nederste ekstra kødben, var, at 1100 remote gearskiftet var monteret med en gummiforbindelse mellem gearkasse og tunnel, som ofte gik itu, så derfor fik man det ekstra kødben på 1100 modellerne.
Det ``gamle`` normale remote gearskifte er skruet direkte på gearkassehuset, og gummi ophænget flyttet ud bag, men det var heller ikke optimalt, så som Carsten siger, bør alle ud over 850 have det ekstra kødben.
jeg selv havde 2, men det er en anden sludder
Knast :-)
knast
Svaret d. 14-01-2012-14:12:14
aha.....ser man det...nysgerigheden er stillet :-D
johnny b
Svaret d. 14-01-2012-22:04:55