Karroseriet revnet ved bagerste forbro ophæng

08-01-2012-20:04:06

Hej

Jeg søger lidt sparing omkring hvordan jeg skal svejse mini`en sammen igen. Der er lavet en gammel svejsning (en lille lap) lige under der hvor bagerste forbros ophæng sidder, altså lige der hvor topedopladen slutter og bunden(gulvet) starter. Min tanke var at fjerne den gamle lap og fuldsvejse en ny på, hvordan lyder dette? Ydermere så ville jeg sætte en større forstærkningsplade på inde i bilen end den der sidder der i forvejen, for den er også begyndt at revne, men det er nok fordi den ikke kunne holde da den ydre del var flækket

Lasse

Laze

Hej Lasse

Det er nok trækket i den inderste plade der er begyndt at trække den yderste del i styller.

Du må have lidt tykkere plade i (Er det den blå Mini der laver balladen? ;) ) og fuldsvejse det. Når blot det er lavet ordentligt, burde en plade af samme størrelse hjælpe...
Alternativt svejs en lidt større på indvendig og en lidt mindre på udvendigt.
Bedste resultat får du helt klart hvis du kan afmontere forbroen helt. Det giver god mulighed for afrensning så svejsningen brænder godt igennem.

Hvis du vælger 2mm plade burde det kunne holde. Er netop selv igang med at svejse præcis samme sted, blot i forbindelse med en total renovering. ;)

God fornøjelse

Anders E

Svaret d. 08-01-2012-21:34:33


Hej Anders

Det er den blå ja. Det lyder som om jeg er på rette vej med hvordan det skal laves, tak for svaret. Den står uden motor og forbro da jeg er igang med at skifte synkroniseringsringe og så dukkede revnen op da det hele ligsom var blottet.

Laze

Svaret d. 08-01-2012-22:14:37


Tilbage