Forskel på ny og gammel forbro ?

02-01-2012-16:22:10

Hej..

Har 2 minier stående.. En fra 75 og en fra 79.

Kan det passe at der er forskel på de 2 forbroen ?..

Den ene har 2 store bolte, og den anden har 4 mindre i tårnenen..

Passer den ``nye`` over på den gamle ?

Karsten

KarstenK

Ikke umiddelbart.
Det kræver vist rigeligt med fantasi at ombygge. ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 02-01-2012-16:31:58

Der er forstærkninger inde i den tværgående vange i karossen som er tilpasset de 4 bolte, Så jeg vil også tilslutte mig Jelshøj og sige at det kræver noget ombygning.
Desuden ville jeg da selv foretrække at køre med den ældre type, hvis det er den karossen er bygget til, da du aldrig får problemer med de vulkaniserede ophæng der er skruet fast i bunden af karossen... De har desværre en tendens til at slippe og så har du balladen med en løs forbro der vrider i fronten, med revnede inderskærme til følge.
Er netop for tiden i gang med at renovere en Mini hvor man ikke har været opmærksom på dette. Venstre inderskærm er således revnet hele vejen op til forskærmen.

Den eneste fordel ved den gummi-ophængte forbro er lidt mindre resonans/mindre motor og gearkassestøj i kabinen.

Anders E

Svaret d. 02-01-2012-22:19:59

Skal det være, foretrækker jeg også den gamle type.
Har smadret 2 elventilatorer monteret i inderskærmen, inden jeg fattede, at forbro-ophængene vred sig. R*vtur ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 02-01-2012-23:18:50

Tak for det drenge.

Så blev jeg klogere, jeg viste simpelhen ikke der fandtes 2 modeller :-D

Men nu kan jeg jo sætte min ekstra sandblæste gamle model forbro til salg med god samvittighed, da jeg ikke selv kommer til at bruge den hehe..

Karsten

KarstenK

Svaret d. 03-01-2012-00:01:36

Tilbage