mini motor + stumper søges

02-01-2012-11:14:22

hej.
min boss har givet grønt lys, til at lave en mini motor i bænk. så vores elever har lidt at rode med.

så har du noget liggende i motor gear stumper samt en køler . som vi kan bruge. så giv et ring. på 24841944.

radius af 50 km fra middelfart ville være fint. vi har ikke så mange penge at gøre godt med. men har da råd til at en komplet køreklar motorplus gear hvis du har noget stående til billige penge.
eller mail perfalckrasmussen@gmail.com

på forhånd tak.
produktionsskole lærer på Auto/metal Middelfart-produktionsskole.

falck

det udelukkende til skolebrug. på middelfart-produktionsskole.
:-)
har selv lige doneret en 1000 ccm metro motor. men der mangler en del dele. bla generator. vandpumpe. et forrør til en mini manifold.
så kom frisk :-D

falck

Svaret d. 02-01-2012-11:19:26

Prøv at ligge en forespørgelse også på mini club danmark Måske du også skal prøve hms.dk Mvh. Niels :-P

skrotspeed

Svaret d. 02-01-2012-15:00:41

Jeg har nogle 850 motorer stående, måske kunne der være noget brugbart. Det er dog ved Århus, så der er et stykke vej.
mvh Bent

BentH

Svaret d. 02-01-2012-16:49:05

BentH. det var da ikke utænkeligt. vi kører gerne til århus og henter. kan du ikke smide en mail med hvad du har og evt pris.
de unge knægte er allerede ellevilde. og syntes sådan en morris motor er noget så sød. vi har næsten fået samlet en komplet idag. så forestår rensning maling samt montering af ny toppakning og montering af dyret i motorstativ. vi regner med at lave et par stykker. som de så kan skille ad. og samle igen. og starte op. der er jo god læring i processen. så lidt ekstra dele er jo rart . 850 og 1000 motore er rigeligt.

de havde så lige forkølet sig på min weber manifold og banan udstødning :-P for de menete det måtte da være super på sådan en maskine. :-)
jeg sagde nu måtte de lave et par stykker der kunne starte i bænk først. inden vi prøved edet sjove :-D

ps vi sender genre en varevogn hvis du har noget som står i vejen. behøves ikke være fine dele. bare de er brugbare.
mangler bla indvendige trækaklse huse så vi kan likke for olien. ved ikke om vi kan dreje nogle bøs istedet, så langt er vi ikke nået endnu.

falck

Svaret d. 02-01-2012-17:57:48

Har en 1000`er til at stå. I kunne få den til at lege med, også henter jeg den gladeligt igen når i har rodet med den og renoveret ;)

Phhansen

Svaret d. 02-01-2012-20:50:56

Jeg troede motorlære var afgået ved døden ,så det er fedt atlæse at man stadig kan få de unge, til at interesere sig for det i vores computertid. Hvor de unge ikke vil have beskitte fingre, men tror man kan tjene kassen ved at lave ingen ting.Da jeg havde motorlære i folkeskolen/aftenskole i 68/70 have vi nogle volvo b18 motorer og en 6cyl. jaguar motor.Jeg har stadig mine bøger fra den gang, skrevet af Verner Højgård Jensen, der var lærer på Århus lærer seminarium. :-) Dejligt der er nogen der vil donere nogle stunper. Mvh. Niels ;-)

skrotspeed

Svaret d. 02-01-2012-22:11:48

ja. jeg tager imod med kyshånd. hvis der bare doneres lidt. samt jeg har fundet en der har en del liggende som jeg kan købe til rimelige penge.( desværrre lidt langt væk )

vi har et dejligt nyt værksted med lift og smede afd. så vi kan trylle det meste.
tja motorlære. jeg er nok stået af ved en del af alt det nye. men grund principper er jo de samme langt hen af vejen.og er jo egentlig udlært domi mekaniker i 1982. så der er jo muligheder

og jeg har totalt frie hænder til at lave projekter. så jeg klager ikke :-D.
og har da osse fået bevilliget lidt penge til projektet.
efter idag. hvor de indragede en del af mine ny indkøbte brugte stumper. ;-) tog ideen jo fart. og nu vil de gerne igang.
det kan jo ikke være ringe , at høre lyden af en ordentlig morris motor på værkstedet :-)

falck

Svaret d. 02-01-2012-22:33:05

:-)
Nej, de knajter kan da tidsnok kaste sig ud i 16 ventilsalat, dual mass svinghjul, og hvad man ellers propper i moderne biler, i fremskridtets navn ;-)
På nogle nyere Opel motorer er man igen gået over til indsats oliefilter. Guderne må vide hvorfor.......
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 02-01-2012-23:23:15

vi takker Bent H om tilsagn af en motor. har idag hentet et større læs motor + dele omkring skive til en billig penge. men kommer nok stadig til at mangle lidt dele/ekstra stumper.
så hav os i tankerne. men er nu så langt, at vi regner med at kan lave 2 motore i bænk. som de kan skille ad og samle igen.

falck

Svaret d. 05-01-2012-22:18:41

Lyder godt god arbejdslyst. Niels :-)

skrotspeed

Svaret d. 06-01-2012-10:12:28

Tilbage