Johnny B mini

27-12-2011-20:49:20

Hej Johnny fin mini du har lagt billeder af her på siden.Dejlig motor der er kun en ting der undre mig ,hvorfor har du ikke sløret nummer pladerne? Der er jo mange der kikker med her tænker jeg i sær på skat det er jo lige guf for dem.

skrotspeed

Hvis det lugter af mønt, skal de nok opsnuse sagerne ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-12-2011-21:45:29


hej, jeg har ikke sløret pladerne af den simple grund at den er synet og godkendt med bmw toppen, og så er der også lige det med at jeg for noget tid siden har solgt bilen og ikke har fået taget billeder af min nye mini ...my bad.. men rart at nogen har øje for detaljerne

johnny b

Svaret d. 28-12-2011-20:25:13


Det er ihvertfald et beundringsværdigt stykke ombygning. Tommelfinger opad :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-12-2011-21:47:38


jeg havde tænkt mig at min nyerhvervede estate også på et tidspunkt ska ha en bmw top denne gang dog med karburatore og konventionel tænding

johnny b

Svaret d. 28-12-2011-21:57:51


Kan du så ikke lave en billedserie, så vi kan følge med i hvordan en sådan motor ombygning laves? Jeg tror der er mange gamle mini folk ,der gerne vil kikke dig over skulderen.Køber du nogle af stumperne i England eller laver du det meste selv?Mvh. Niels :-)

skrotspeed

Svaret d. 29-12-2011-00:01:06


flot arbejde. hvad smider sådan en. og hvordan får man den synet. og hvad koster sådan en afgift. jeg kan nemlig ikke finde papirer på godkendelse . og synes det er svært at få synet mere end 71 hk + 20 %.

falck

Svaret d. 29-12-2011-09:18:03


Hej Falck.
Hvis du er villig til at køre med store bremser (metro turbo) skulle det da være muligt at få godkendt med 94HK + 25% = 117HK. :-)

mini thirty

Svaret d. 29-12-2011-14:09:41


Man må stadig kun tune 20%, men det er jo lige meget, når man er ude i sådanne ombygninger.Kan man få fat i papirer til en ERA mini, så kan man lave en lovlig mini med turbo, når man har betalt afgift. ;-)

skrotspeed

Svaret d. 29-12-2011-14:56:17


den jeg har nu, er såvidt jeg ved bygget over mange år og synet mange gange. og har købt bilen som den står nu, af en synsmand. tvivler dog på, at der er betalt afgift af den ombygning. da bilen er lavet over 15 år. ved den er synet med 8.4 tommer skiver 1275 motor og 13 tommer hjul. kan dog ikke se det nogen steder. andet end x i rubrik 44. min plan var da at rode lidt i det sommer , og evt betale afgift. noget med at hvis der kun er foretaget 1 ændring af gangen, over lang tid. har de ikke ville have afgift.
men vil jo gerne ting er 100% iorden. og hvis jeg skal betale, er det mig underordnet om det er det ene eller andet.
så papirer på enten era eller det der med de 117 hk. lyder jo ret tiltagene. nogen der har noget dokumentation jeg kan bruge
er jeg modtager med kyshånd.

falck

Svaret d. 29-12-2011-17:15:39


jeg fik synet 16v`eren som en standard 1275+20% men synsmanden var da osse temmelig medgørlig, da det var hans sidste arbejdsdag inden pension, jeg havde den på rullefelt kort tid inden vi kørte til IMM i roskilde, og der havde den 132hk på motoren, vedr. den nye motor så ska jeg nok ta et par billeder mens jeg voldtar den i fræsebænken....

johnny b

Svaret d. 29-12-2011-18:55:49


Til Skotspeed: 25% hvis man har dokumentation fra køretøjsfabrikanten/dennes repræsentant i landet eller anderkendt prøvningsinstitut. Men som du selv skrev det er jo ligemeget.
Til Falck: Du kan jo evt kontakte mig. Måske kan vi hjælpe hinnanden :-)

mini thirty

Svaret d. 29-12-2011-19:07:53


mini thirty. har smidt en pm, i din indboks

så vidt jeg kan forstå er det et vidt begreb hvor mange en 1275 har af hk. min er synet med 1275 motor for 10 år siden.
men har ingen oplysninger om hk nogen steder.
skat kan ikke oplyse mig om noget. hvad der af ændringer på bilen . kun at den er krydset af i rubrik 44.

nogen siger jeg kan få det af vide ved en flink dame i tåstrup. men kan simpelt hen ikke finde et nummer til den dame ved centralregister. og det burde være nemt at finde oplysninger på bilen i register. da den kun har haft 2 ejere på 18 år.

falck

Svaret d. 29-12-2011-19:38:59


Til mini thirty hvorfor du bruger 25% i alle tuningsartikler taler man altid om 20% ,som er grændsen for tuning uden nogen form for godkendelse. Her er lige lidt læse stof til alle .som vil vide lidt mere om de indviklede regler omkring tuning.For det er jo både skvat og færdselsstyrelsen ,der vil blade sig når vi tuner og bygger vores minier om. http://bilmagasinet.dk/article/47206-den-store-guide-til-motortuning?page=2 niels :-(

skrotspeed

Svaret d. 30-12-2011-04:17:16


Her er lidt mere læse stof http://www.protune.dk/videncenter/told-skat.html Det er ikke let at være biltosse . Gad vide hvor mange af os, der har en ombygget mini der overholder alle regler. :-O

skrotspeed

Svaret d. 30-12-2011-04:39:58


Til Skrotspeed:
Det er korrekt, at 20% er reglen. Dog ingen regler uden undtagelser. Såfremt man har dokumentation fra køretøjsfabrikanten/dennes repræsentant i landet eller anderkendt prøvningsinstitut, kan der afviges fra denne regel.
Der forefindes et sådant dokument, som giver mulighed for 25%.
Falck modtager en kopi snarest.

mini thirty

Svaret d. 30-12-2011-16:14:00


Kan du ikke scanne den ind og lægge et link til den? Ellers kunne jeg godt tænke mig en kopi på min Mail. skrotspeed@gmail.com På forhånd tak Niels :-)

skrotspeed

Svaret d. 31-12-2011-00:29:24


Jeg er også meget interesseret i dokumentation for 25%s tilladelsen... evt. på UO@km.dk
Med de bedste hilsener og på forhånd tak Ulrik

Ulrik

Svaret d. 31-12-2011-01:59:15


Jeg siger mange tak til Johnny B. for et flot stykke arbejde.
Jeg har selv haft bilen til syn 2 gange hvor den blev synet uden problemer mht motoren ellers fandt de rust på bagbroen og den har jeg selv skiftet
:-)

er2rul

Svaret d. 31-12-2011-09:47:24


Har for nydeligt se et program på discovery om bmw motorcykler. Der kunne jeg godt gætte, hvad for en model dit topstykke kom fra. Hvad koster et sådan topstykke, hvor meget skal der laves om på det, for at sætte det på en 1275 motor. Mvh. Niels :-)

skrotspeed

Svaret d. 12-01-2012-20:03:18


Hej
Jeg ville frygtelig gerne have en kopi af den dokumentation også, meget gerne på i@webspeed.dk.

På forhånd mange tak

MVH
Morten

MI

Svaret d. 12-01-2012-20:42:02


der skal laves rimelig meget om, bla. skal halvdelen af stytteboltene flyttes,der skal fremstilles en kobertoppakning,møllen skal bygges om til tandrem....nå ja og så skal knastakslerne times så de kan køre den modsatte vej,hvilket bmw styreboksen lige skal overbevises om er iorden. ja og så er der ca. 20 andre ting som manualen(vis man køber et conversion kit) ikke fortæller, bla. at der skal laves et patent så olien kan komme væk fra toppen igen,men bortset fra det, så mener jeg det er bøvlet værd :-S

johnny b

Svaret d. 12-01-2012-21:17:28


der skal laves rimelig meget om, bla. skal halvdelen af stytteboltene flyttes,der skal fremstilles en kobertoppakning,møllen skal bygges om til tandrem....nå ja og så skal knastakslerne times så de kan køre den modsatte vej,hvilket bmw styreboksen lige skal overbevises om er iorden. ja og så er der ca. 20 andre ting som manualen(vis man køber et conversion kit) ikke fortæller, bla. at der skal laves et patent så olien kan komme væk fra toppen igen,men bortset fra det, så mener jeg det er bøvlet værd :-S

johnny b

Svaret d. 12-01-2012-21:18:18


Tak det lyder som man næsten skal være maskinarbejder eller have den store maskinpark hjemme i værkstedet for at få det til at spille 100%.Men hvor finder man et sådan topstykke? og til vilken pris? Mvh.Niels :-P

skrotspeed

Svaret d. 13-01-2012-01:17:20


prøv at søg på e-bay søgeord K1100. tror der dukker lidt op.

falck

Svaret d. 13-01-2012-01:59:16


jeg fandt mit på motoscout. søg på K1200RS ersatzteile,mener jeg gavca. 2500,-for en hel motor med det ene stempel hængende ud ad siden :-D

johnny b

Svaret d. 13-01-2012-09:14:06


Tak for info. Niels ;-)

skrotspeed

Svaret d. 13-01-2012-09:56:54


Hvad er hele pointen i at skifte topstykket?

Laze

Svaret d. 13-01-2012-17:01:01


Flere heste. Mere, skal vi sige, moderne motor.....;-)
Og blæreeffekten overfor ligesindede ;-)
Det er sgu flot arbejde, at ændre så meget på den antikvitet af en motor.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 13-01-2012-17:52:38


Ja det kan jeg god se, men hvad kan man da få du af sådanne en? 100 heste med en normal top er jo ikke så svært at få heller.

Men ja man kan jo skirve 16v bag på slæden og det er jo kun på nogle af de fine Corsa`er det står på... så ja....

:-)
Men det er sgu flot arbejde at få det til at virke

Laze

Svaret d. 13-01-2012-19:59:04


Laze 100 hk på en normal top ??.
argh der skal lidt til for at nå 100 hk

falck

Svaret d. 13-01-2012-20:16:43


ja, man slipper jo kun for stødstængerne,og løfterne,og kædetrækket,og antik tænding,og knasten inde i blokken,og stenalderkarburatoren,og vippetøjet,og indsug/udstødning på samme side......så jo det er nok ikke besværet værd

ps 100hk på en normal top.....bob bob bob ;-)

johnny b

Svaret d. 13-01-2012-23:38:24


Hov Hov! Man føler sig pludselig ret antikveret! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-01-2012-00:36:31


Ja med turbo. ;-)

skrotspeed

Svaret d. 14-01-2012-00:37:19


Tilbage