MINI starter ikke :-(

25-12-2011-21:23:52

Hej alle.
Mini elskede Mini Cooper fra 1992 starter nu ikke. Der er strøm og benzin på. Når jeg drejer nøglen i tændingen, lyder der en ``banken``. Kan det være starteren der lyder som en ``spætte der hamre på en træstamme``....bare knap så hurtigt som spætten :-)

Hvad kan ellers indikere at starteren er gået? Kan det også være noget med generatoren?.
Undskyld mine spørgsmål, jeg ved godt jeg bør kende svaret på disse, men det gør jeg så ikke og derfor har jeg brug for jeres hjælp herinde.
Håber i vil smide et par linier hvad jeg kan gå igang med omkring fejlsøgning...

Kenneth
Viborg

FCKenneth

Uden at have hørt det live er mit bud, der er for lidt strøm på batteriet.Går ladelampen og de andre lamper ud i instrument panelet, ud når drejer tændingslåsen over til start, hvor starteren skal dreje motoren rundt er det helt sikkert batteriet der er flad. :-( Prøv med startkabler fra en anden bil hvis du ikke har en lader, det vil det bedste at lade batteriet op først. Mvh.Niels ;-)

skrotspeed

Svaret d. 25-12-2011-22:50:10


Jeps.
Hvis der er for lidt strøm, kan det var startrelæet, der klaprer, men uden at starteren kører rundt.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-12-2011-00:19:00


Hej.
Tak for jeres input. Jeg har nu sat startkabler på og hen til naboen´s bil, men den vil stadig ikke starte. Den ``klapper`` bare uden at der sker noget. Der er lys i instrumentbrættet, så jeg gætter på det er en ny starter der skal til. Vil i give mig ret i dette? Og hvis det er en ny starter, hvad pokker hedder sådan en´ på engelsk? Grunden til jeg spør om dette er, at jeg sikkert skal have bestilt sådan en´ over nettet med mindre i har et guldkorn mere i ligger inde med ;-9

Kenneth
Viborg

FCKenneth

Svaret d. 26-12-2011-11:27:57


Du skal have fat i en ``pre engaged`` starter. Den type fra engang i firserne og frem.
Men har du mulighed, så sæt tænding på, og prøv at skubbe den igang. Så ved du da at motoren kan køre.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-12-2011-11:42:05


Tak Carsten for de fine svar. Jeg prøver lige engang senere idag og se om den kan skubbes/trækkes igang med naboens bil. Kan ikke det, så er jeg sgu ved at være HELT på bar bund...... Men tak Carsten for dine gode og hjælpsomme input til sådan en ``ny`` mini-ejer der i bund og grund ikke er mekaniker, men ellers kan alle de andre praktiske ting omkring og på biler :-)

Kenneth
Viborg

FCKenneth

Svaret d. 26-12-2011-11:48:08


Prøv og tag en hammer og bank på starteren, det kan nogen gange hjælpe hvis den har sat sig :)

FWZ

Svaret d. 26-12-2011-12:07:26


Selv tak Kenneth. Den skulle jo gerne igang. Det er en del af glæden. ;-) Men et godt tip med hammeren!
Det er ``heldigvis`` langt væk, men jeg har en starter liggende, du kan låne, hvis det er meget presserende.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-12-2011-12:18:44


Carsten...øhmmmm det her er meget pinlig for mig, men øhmmm, hvor sidder starteren ;-) undskyld :-)

FCKenneth

Svaret d. 26-12-2011-12:23:46


Jeg vil jo nødig banke forsigtig på noget ``forkert`` ;-)

FCKenneth

Svaret d. 26-12-2011-12:24:30


Den sidder nede foran på motoren til venstre, under strømfordeleren :-)

FWZ

Svaret d. 26-12-2011-12:27:26


TAK FWZ :-) som du kan regne ud er jeg ny i mini-verden.... Så jeg er dybt taknemlig for alle jeres råd og input!!!!! :-)

FCKenneth

Svaret d. 26-12-2011-12:32:21


Nemlig. Og du har muligvis et plasticskjold, der dækker for fronten af motoren, tændrør und alles. Hvis du knipser det af, kan du lettere se starteren.
Du skal have gitteret af, for at få klarhed over ``ulykkerne`` ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-12-2011-12:34:37


Håber du får liv i den ``lille`` :-P

FWZ

Svaret d. 26-12-2011-13:08:11


Så går det løs, jeg har fået fat på nabo-bil og vil se om der er liv i mini. I høre nærmere om ikke så længe. Tænk positive tanker :-D, jeg er sikker på det vil hjælpe :-)

FCKenneth

Svaret d. 26-12-2011-13:21:58


Øv, den starter ikke. Så nu er den trukket over til det lokale mekanikerværksted. Heldigvis har mekanikeren rodet med mini for år tilbage. Problemet er, at han har lukket mellem jul og nytår, så der går lige lidt inden den endelig dom kommer :-( Men tak til jer for alle jeres input og råd. Det har virkelig været super lækkert med jeres forslag og hjælp. Jeg skal selvfølgelig nok vende tilbage når der er nyt om min mini.

Kenneth
Viborg

FCKenneth

Svaret d. 26-12-2011-13:57:41


Træls.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-12-2011-14:51:58


Carsten, jeg har sendt dig en mail :-)

FCKenneth

Svaret d. 26-12-2011-15:12:03


Jeg læser straxxxx! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-12-2011-15:38:25


kunne osse lyde som en dårlig forbindelse på strømkabler stelkabler. skam det er så langt væk. den burde man kunne få liv i. på no time. men da rimligt nemt at tjekke om der skulle vøre en lettere løs forbindelse på starter eller batteri. eller relæ, hvis den er med det.

falck

Svaret d. 26-12-2011-19:35:26


træls du ikke fik liv i den.. :-( havde det været lidt tættere på havde jeg gerne have kastet et blik på den.. men der er alligevel et stykke vej til viborg..

FWZ

Svaret d. 26-12-2011-20:39:47


Kan kun give dig ret falck, det var også det næste jeg ville prøve.Jeg ved nu heller ikke om jeg ville slå på starteren, jeg ville i stedt sætte bilen i gear og prøve at rokke den frem og tilbage hvis starteren har sat sig fast. Men tror nu stadig det er et strøm problem.

skrotspeed

Svaret d. 26-12-2011-20:41:40


hvis du har haft startkabler på. og det er det samme. er det ikke batteri.
hvis lamper ikke går ud. er der støm nok. ergo. så er det relæ starter eller dårlig forbindelse.

punkt 1
tjek begge kabel forbindelser på batteri. drej evt. på nøglen og få en til at rokke med begge kabler. ingen ændring. så er det omme foran.

undrer mig over du ikke kan trække den igang.?????. :-)

falck

Svaret d. 26-12-2011-20:55:34


Prøv at hør her, det er dog det mest fantastiske jeg nogensinde har oplevet på nettet. Hold da kæft (undskyld udtrykket) en hjælpsomhed i ligger inde med. Det er helt vildt det her!!!!!!!
Jeg kan kun sige, at skulle i kikke forbi, så er der pølser klar på grillen og en øl eller vand findes skam også :-)

FCKenneth

Svaret d. 26-12-2011-22:21:44


Vi har ikke andet at lave...................;-)
Der er biler, og så er der Minier.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-12-2011-23:10:41


Jeg kan da godt kigge forbi dig. Bor ikke så langt fra Viborg

Jeg har godt nok et hul i min mini erfaring, men har selv lige købt en igen for et par måneder siden som jeg roder med.

Men den er jo til at makke med sådan en, og hvis ellers man går slavisk frem, så burde det jo være lige til..

Karsten

KarstenK

Svaret d. 27-12-2011-00:47:32


Hej Karsten.
Jeg har sendt dig en mail :-)

FCKenneth

Svaret d. 27-12-2011-11:17:01


Hej Kenneth
Forsøger lige med et forslag.
På alle nye biler med indsprøjtning bør der sidde en
``kollisionssikring`` et eller andet sted. Det er en kontakt
der sikrer, at strømmen til benzinpumpen bliver afbrudt hvis bilen bliver udsat for et stød af en eller anden kraftighed.
Lad os høre fra andre, om der skulle være nogle derude, som ved hvor den er gemt. Det bare at finde den, og så trykke på den.
Hilsen
Peter

Peter Mogensen

Svaret d. 27-12-2011-11:47:15


Godt tænkt Peter!
Den sidder oppe i højre hjørne i motorrummet. Lige modsat viskermotoren. En sort knap, vel 2-3 cm i diameter. Altså når man står foran motoren.
Og der sidder to gule relæer lige til venstre for den.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-12-2011-12:58:45


Jeg ved hvad det er for en knap, men som sagt, bilen står hos den lokale mekaniker, så der går lige et lille stykke tid inden jeg kommer ned til ham. :-) Men jeg vil prøve dette.

Endnu engang.... TAK alle...

FCKenneth

Svaret d. 27-12-2011-13:38:32


Og jeg skal nok give lyd når der er nut i sagen, forhåbelig allerede idag :-)

FCKenneth

Svaret d. 27-12-2011-13:39:53


Og vi venter med længsel ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-12-2011-14:07:31


Så er dommen faldet. Det blev til en ny starter.....og for at være på din sikre side, et nyt batteri så vi er klar til vinteren :-)
1000 tak for hjælp og vejledning til jer alle!!! Jeg håber det er ok, at jeg skriver igen, der kommer jo nok noget der vil drille igen en anden gang ;-)

Godt nytår til jer!!!

Kenneth
Viborg

FCKenneth

Svaret d. 29-12-2011-20:31:12


Så har du fået en gave af dig selv i år ;-)
Den skal nok skabe sig en anden gang. Det er en af Miniens små ``charmer``.
I lige måde, pas på fingre og øjne. Det er ikke det værd!
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 29-12-2011-21:05:59


Har først lige set dine beskeder Kenneth, men lækkert i fik gang i den..

Karsten

KarstenK

Svaret d. 29-12-2011-22:28:23


Det var da dejligt der er kommet liv i den igen :-D

Du skriver bare alt det du lyster, jeg er sikker på at der er nogen der nok skal hjælpe.. mini folket er altid så hjælpsomme syntes jeg :-)

og godt nytår selvfølgelig :-D

FWZ

Svaret d. 30-12-2011-00:23:23


Tilbage