Uheldig oplevelse i Hadsund

17-12-2011-23:02:47

Efter idag at være taget fra Roskilde til Hadsund i den nordjyske region, havde jeg en rigtig uheldig og ubehagelig oplevelse som køber af en Mini.

Bilen var annonceret som en 850cc fra 1977 og i aftalen lå blandt andet at jeg fik et nøddetræ instrumentbord med 3 ure med i handlen, da de også var med på de billeder jeg havde modtaget fra sælgeren, Per Nielsen.

Efter at have brugt penge på at hjemkøbe et ledningsnet fra England der passer denne type instrumenter og efter at have brugt 400,- på leje af autotrailer og knap 1800 kr på billet tur/retur med Mols-linien, kom jeg som aftalt frem kl 11 hos sælger.

Pludselig fulgte instrumenterne ikke med og bilen havde anden årgang end han havde oplyst. Ydermere var der en anden motorstørrelse i bilen...

Jeg påtalte tingene nogle gange men sælger var urokkelig og pludselig farede han voldsomt op og sagde jeg bare kunne læsse lortet af igen, samtidig med at han forsøgte at rive den udleverede registreringsattest ud af hånden på mig.

Jeg sagde at der ingen grund var til at fare op sådan og at han godt kunne tale ordentligt....

De sidste smådele til bilen blev læsset hurtigt og sælger forsvandt og jeg så ham først igen da jeg på det bestemteste ville udbede mig en kvittering for at han havde fået pengene. Den blev skrevet på 4 ord og så skyndte jeg mig afsted...

Ovenstående er ment som en advarsel mod at handle med ham. Han er ubehagelig og du skal ikke regne med at det du tror du kommer op for at købe, er det du har fået at vide på forhånd.

Anders E

.........og så lige her op til den søde juletid :-(
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-12-2011-23:06:21


Som du kan sige det, Carsten ;-)

Anders E

Svaret d. 17-12-2011-23:09:49


Jeg kan sagtens udtrykke mig mere..........skal vi sige latrinært, men kender jo ikke begge sider af sagen.
Jeg er bare utroligt skuffet over, at man tilsyneladende ikke kan stole en skid på hvad folk fortæller.
Ikke min kop te...............
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-12-2011-23:21:35


Nej var osse tæt på at stille bilen af igen, men omvendt.... Jeg havde brugt en del penge på det og så komme hjem uden ....?!? Nej vel...
Så det eneste jeg kan gøre er at advare om sådanne sælgere.... Havde en kammerat med og han kan 110% stå inde for det jeg her har beskrevet.

Anders E

Svaret d. 17-12-2011-23:26:04


Jeg tvivler ikke på dit ord, Anders. Det kræver en hvis selvkritik at fremlægge en påstand med navns nævnelse.
Substansen skal være der! ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-12-2011-09:23:21


ærgeligt med sådan en oplevelse :-(

falck

Svaret d. 18-12-2011-11:23:20


Lyder som en kedelig oplevelse.
Spørgsmålet er jo så om det er ok at sætte navn på. Personligt har jeg også været ude for et par useriøse sælgere og vil da gerne selv advares når der er nogen på spil.

labori

Svaret d. 18-12-2011-12:24:12


useriøse sælgere er der altid. har osse for et stykke tid siden. købt noget herinde. det havde jeg så pludselig ikke alligevel.
har osse prøvet at en skulle tjekke ægtheden af en bil. det endte med at han selv købte den. trods det jeg havde en aftale med sælger. at jeg var køber.

så det var rigtigt fedt at have taget fri fra job samt lejet trailer. også få at vide nu var bilen pludselig væk.
så man skal vogte sig hvem man spørger til råds.
så der er da en del der kun ser MØNT i alt. dem skal man holde sig fra. og da man ikke får nogen advarsler officielt. så må man jo gøre sine egne erfaringer.

det har jeg gjort indtil videre. og snakket med en del minifolk rundt omkring. og har mødt mange FLINKE og utrolig hjælpsomme mennesker.

bare noter dig bag øret hvad du hører omkring. så kan man sorterer de værste fra.

mvh per

falck

Svaret d. 18-12-2011-15:05:56


hvis jeg rejser langt til en handel røber jeg aldrig hvor jeg kommer fra inden vi har handlet pris. Så kan sælger ikke bruge det mod mig og man kan nemmere virke ligelad med købet hvis i forstår hvad jeg mener.

D jessen

Svaret d. 18-12-2011-18:58:39


Jeg er ikke god til at tale jysk... heh... Og på traileren stod der Roskilde Autoudlejning... Svært at skjule, ikk? ;)

Og kom du fra Jylland, skulle jeg hurtigt kunne høre det hvis du kom her for at handle...
Nu var det ikke prisen der var til debat.. Der var en klokke klar aftale på forhånd og om HVAD der fulgte med....

Det gjorde det så bare ikke alligevel da jeg kom frem.

Og 2 ting jeg IKKE kan fordrage er uærlige mennesker og folk der lyver...

Anders E

Svaret d. 18-12-2011-19:06:57


Du må ofte føle dig ret alene..............;-)
Hilsen en ærkejyde.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-12-2011-19:35:08


Det er mærkeligt, at de ting man gerne vil købe, altid er så langt væk,i forhold til hvor man bor.Selv om det er brugte stumper vil man jo gerne have dem i hånden og se om de er i orden. ;-) Er det en du har fundet her inde? Niels

skrotspeed

Svaret d. 18-12-2011-23:13:23


Det er Newtons 88. lov. Lige efter den med leverpostejen, der altid vil vende nedad ;-)
Det skal faktisk siges, at jeg et par gange har købt brugte dele ovre fra ``Øen`` ubeset. Og blev fuldt ud tilfreds. Held eller ej.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-12-2011-23:27:14


Det er meget underligt at du ( Anders E ) sætter navn på folk.
Du er jo ikke en gang blevet snydt eller bedraget.
Da jeg i sin tid spurte om mini speed råd, om man sku sætte navn på folk som har stjålet og røvrendt en.( Ca 15000 kr. )
Mente du IKKE man sku.

UNDERLIG !

Paw.

wap

Svaret d. 19-12-2011-21:30:54


Paw: Det mener jeg ikke at jeg har sagt. Og jeg mener stadig det jeg skrev længere oppe at når man har en aftale, så har man en aftale! Sådan handler jeg selv med folk der vil købe noget af mig... Jeg løber ikke fra det jeg har lovet. Og det er lige gyldigt om man kommer fra nabo-byen eller er kørt fra den anden ende af landet!
Hvis du så synes jeg er underlig, så er det dit problem. Jeg tror en del flere ville sige at det er rart at der stadig findes folk der holder ord.... Det er efterhånden en mangelvare.

Til Niels: Nej på Gul & Gratis.

Anders E

Svaret d. 19-12-2011-23:01:03


Jeg syntes der er nogen ting som ikke rigtig hænger sammen. Jeg kender hverken dig eller sælger.

Hvis du er ude på at advare os om en eller anden, kan det jo egentlig være helt underordnet om du er kørt ned ad gaden eller om du er kørt fra sjælland til jylland for at hente bilen. Hvad det har kostet dig at køre der over mm. kan jo være ligegyldigt. Jeg syntes måske nok det ville være mere interessant at høre hvad du har betalt for bilen. Det ville give et bedre indtryk af hvor meget han har ``snydt`` dig.

Som jeg læser dit indlæg, lyder det som om du har købt et ledningsnet til bilen, inden du har købt den?? Det lyder meget mærkeligt? Og hvis instrumenterne ikke fulgte med i handlen, hvorfor har du så betalt og læsset bilen før du påtaler manglerne? Meget mærkeligt.

Og så er du utilfreds med at der ikke er en 850 i bilen. Det syntes jeg da ikke er nogen ulempe. Specielt ikke, når man ser dine billeder på din profil, der er det jo tydeligvis ikke en originalrenoveringer du er ude efter? Ellers ville du vel heller ikke være så interesseret i at have et nøddetræinstrumentbord i bilen, og endda købe dele hjem inden du har handlet bilen?

Skulle du alligevel stadig være MEGET ked af at du ikke fik bilen med en 850`er, bytter jeg da gerne lige over. Ja, du kan sgu da få 2 af dem for din motor ;-)

God arbejdslyst
mvh Per

pdb

Svaret d. 19-12-2011-23:58:19


Jeg synes det er ok, at advare andre med navnsnævense om personer.Det er ærgelig, at han ikke er her inde fra, for der er selvfølgelig altid to sider af en sag.Så kunne vi få hans udlægning af handlen. :-(

skrotspeed

Svaret d. 20-12-2011-03:50:18


Hej Anders

Nu har jeg fulgt lidt med i din tråd her, vil godt lige starte med at sige at jeg ikke kender nogen af jer. Tror jeg ikke i hvertfald.

Det er altid møgsurt når folk ikke kan holde et ord, men jeg er ikke tilhænger af at vi nævner navne her på forummet i den her forbindelse. (ja nu er det altså ikke mit forum, men et foreslag), Det bliver lynhurtigt en mudderkastningsklub istedet. Det er helt fint du skriver om din ærgerlige oplevelse med brudte aftaler o.s.v. De her slags mennesker findes desværre alle vegne.

Det er er et utroligt venligt forum hvor man altid kan få hjælp/hjælpe hinanden, og det er guld værd.

Trods alt du fik den bil, og ved du hvad? som ham der opførte sig så virkede de instrumenter sikkert ikke alligevel ;-)

Op på hesten og lad være med at lade den ....... ødelægge din jul.

Og god jul til alle jer andre også.

MVH

Morten

MI

Svaret d. 20-12-2011-19:10:09


Til Per.... Jeg er meget mærkelig.... ;-) Men ærlig....

Og jeg lader så dette være min sidste kommentar på dette indlæg...

Anders E

Svaret d. 20-12-2011-19:26:44


Jamen så god jul............også til alle røvhullerne ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-12-2011-20:00:23


Tilbage