04-12-2011-11:47:46
Goddag.
Tiden er så småt kommet til motorrummet i mit projekt. I den forbindelse er der en lang række dele som skal renoveres.
For at nævne nogle dele, som mekanisk ikke fejler noget, men rent kosmetisk trænger til et frisk pust:
Tændspolen
Oliepinden
Køleren samt ``metal-huset``
Diverse aluminium støbte dele på motoren, herunder: thermostat huset.
Rocker coveret
plus diverse beslag osv.
Nå nu til spørgsmålet:
Hvilke produkter bruger i til disse opgaver?
Jeg tænker blandt andet på at bruge hammerlak, det er så dejlig nemt at arbejde med. Dog kunne jeg forestille mig varmen kunne blive et problem på diverse steder i motoren. Det er konstrueret til at kunne håndtere:
Temperaturbestandighed: -20°C til 150°C (80°C kontinuerligt)
Et bi-spørgsmål: Hvor varm bliver topstykket i alm. drift udvendigt? Sådan ca.
Håber i kan hjælpe.
Philip
Mon ikke topstykket holder vandets temperatur, sådan nogenlunde. Jeg har læst om at nogen bruger maling til bremsecalipre også. Det er ihvertfald varmebestandig.
Mindre alu. dele kan du evt. smide i en spand med cellulosefortynder, og så vente nogle dage, så skulle det være renset i bund.
Jeg har prøvet med maskinemalje på et topstykke. Det blev blødt når motoren var varm, men forsvandt alligevel ikke! ;-) Så om det hærdede op over tid, ved jeg ikke........
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 04-12-2011-11:59:25
Motip holder fint på de dele der, de skal bare være renset godt af, en gang grunder, maling og evt. klarlak. det har jeg brugt på min ene bil. På min anden bil er brugt hammerlak hvilket også holder. Ens for begge af mine biler er at, blok og topstyk er malet med 2k maling.
Frank :-)
minibisse
Svaret d. 04-12-2011-13:40:08
Hej
du kan sagtens bruge alm autolak det har jeg selv malet min motor med og det holder også fint
Kenneth :-D
hudlebusch
Svaret d. 04-12-2011-16:20:23
Hej hej
Jeg brugte varmebetandigt maling, det man bare skal huske hvis man bruge sådan noget maling er, at det helst skal varmes op til høj temperatur når det er malet og tørret, for at hærdningen af det bliver ordenligt!
Jeg har også tidligere f.eks fået malet ventildækslet ved en autolakere, med alm maling, det holder også fint. men mit råd er dog at finde noget der er godt olie bestandigt for det kan ikke undgåes at det er lidt hårdt ved det dernede.
Til alu delene kan du evt. købe en stof rondel og på boremaskinen, og så en gang slibe``pasta``/fedt... så kan det shines op så det skinner som krom, du kan evt. tjekke mit billed af min kaburator ``klokke``.
Jeg fjernede alt det gamle maling med et middel der kaldes ``skrap`` som kan købes ved flügger, det fjerne det rigtig godt og uden spor, hvilket er ret vigtigt hvis du overvejer forkromning. alle slibespor vil blive at se hvis du forkromer nogle dele.
Det var bare lidt tanker jeg havde og råd fra egen erfaring.
Mvh Molly
Molly
Svaret d. 04-12-2011-19:03:32
Mange tak for alle de fine svar. Der er lidt stof til eftertanke. Det bliver nok en kombination af lidt forskellige produkter.
God søndag ;)
Phhansen
Svaret d. 04-12-2011-19:35:31
Kan tilbyde div. farver motormaling, både på spray og til pensel. Har korrekt farve i motormaling, lys grøn, mørk grøn og sort.
Hilsen
Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 05-12-2011-19:33:39
Hej Peter. Du har ikke rød på lager til pensel? Mvh.
Phhansen
Svaret d. 05-12-2011-21:31:00
Har kun ``Maroon`` rød som svarer til kirsebærrød, det er korrekt farve til MG, men søger du postkasserød, har jeg den
kun på spray.
Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 06-12-2011-21:55:03
Okay, tak for svaret. Jeg søger i første omgang en rød motormaling til pensel. Men det kan være jeg kontakter dig hvis dette ikke er muligt.
Philip
Phhansen
Svaret d. 07-12-2011-08:25:40