Afgift og skivebremser

16-10-2011-16:19:04

Hej drenge/piger.

Nu har jeg søgt alt jeg kan på dette forum, og jeg har læst spalte op og ned om alt i skriver om at sætte skivebremser på, istedet for de gamle tromler..

Men jeg kan ikke helt blive 100% klog på om der skal betales afgift af denne ombygning eller ej.

Jeg har set flere skrive at man bare skal medbringe den fine typegodkendelse der er lagt på nettet, også er alt ok.

Skal der betales afgift eller ej ?..

på forhånd tak.

Karste S. Kristensen

KarstenK

Både og..............;-)
Det er vist blevet en hovedregel, at man ikke skal betale, hvis man ikke laver andet om.
Dét er ihvertfald hvad jeg hører fra dem, der kaster sig ud i den slags øvelser.
MEN, hvis vi skal være stringente, så er det en konstruktiv ændring, og model skifte, men i den virkelige verden ser det jo anderledes ud.
Så ingen afgift.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-10-2011-17:08:14


Husk. det er en synspligtig ændring, men det skulle ikke være et problem.
hvis synet bliver et problem så skriv. Jeg kan måske hjælpe

mini thirty

Svaret d. 17-10-2011-08:38:14


Vi har lavet mange med skivebremser... Og har ikke betalt afgift af det... :-)

mini-Haribo

Svaret d. 17-10-2011-08:47:49


Det lyder bare godt drenge, jeg vil nemlig meget gerne have skiver på min mini, ikke fordi jeg kommer til at køre så meget i den, men jeg husker bare at man rimelig tit skulle justere klodserne ud med tromlerne..

Jeg ved godt den skal til syn, og jeg regner med at lave den her i vinter, også syne den til foråret. Det er forresten en 850 fra 1975.

Karsten

KarstenK

Svaret d. 17-10-2011-18:22:28


klodserne = bakkerne

KarstenK

Svaret d. 17-10-2011-18:23:53


Justering er heldigvis ikke det store problem, under forudsætning af at ankerpladerne inkl. justerskruer er nogenlunde intakte.
Men med diagonalt opdelte tromler bremser de sådan lidt la la.
Skiver plejer at afhjælpe dét problem.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-10-2011-22:45:51


Bare husk at der skal trykkes lidt ekstra på pedalen med skiver da udvekselingen er lidt anderledes end tromlerne. Har selv en mini med tromler som bruges til hverdag og så meget justering er der altså heller ikke med tromlerne.
Lasse

Laze

Svaret d. 18-10-2011-09:50:52


Umiddelbart er der jo mere bid i tromlebremserne, større anlægsflade.
MEN! Er der nogen, der har eksperimenteret med klodser til 12`` fortøj? EBC og hvad har vi?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-10-2011-11:32:55


Det lyder lidt som om jeg bare skal beholde min kære tromler :-)

Karsten

KarstenK

Svaret d. 18-10-2011-16:40:35


Hvis du som sådan er tilfredse med dem, er der jo ikke grund til at skifte. Men det er jo svært at lade være med at pille lidt, og ændre på de gamle Minier ;-)
Men ellers kan vi da sagtens foreslå noget, du kan bruge pengene på istedet for :-)
Carsten

jelshøj

Svaret d. 18-10-2011-16:55:56


Det er jeg slet ikke i tvivl om i kan :-)

Jeg går også lidt og overvejer at betale afgiften på den, også montere skiver og den 1275A+ motor jeg har stående, men igen, det er kun en bil som jeg vil køre i om sommeren, og det bliver jo kun til hyggeture osv.

Karsten

KarstenK

Svaret d. 18-10-2011-17:14:33


Tilbage