13-10-2011-23:27:12
Jeg er ved at finde mig en mini som min bil til hverdagskørsel, det betyder så også vinter kørsel.
Men nu kan jeg så læse at deres store svaghed er rust.
Så er der noget jeg kan gøre for at undgå at bilen bliver hærget af rust og ir?
Her tænker jeg mest plade rust, og grimme salt/ir overflader på chromen.
Bilen skulle jo gerne være lige så flot efter vinteren som den er før vinteren.
Masser at undervognssovs! Masser! Men gjort ordenligt. Og så kan man vist få noget klar beskyttelse til kromdele. Og så vask jævnligt. Plus noget undervognsskyl en gang i mellem. Men jeg tror ikke vaskehallernes undervognsskyl er meget bevendt.
Så kan du godt skide på dem, der vil pege fingre af dig, og som proklamerer, at man sandelig IKKE kører i Minien om vinteren ;-)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 14-10-2011-10:13:18
Du kan sprøjte noget klar tectyl på dine krom dele, som du så kan fjerne igen til sommer.
Frank
minibisse
Svaret d. 14-10-2011-14:13:46
Hvordan med det tectyl virker det kun på chrom eller kan det også bruges på laken? og skal det skiftes når jeg vasker bilen, eller skal jeg bruge noget til at rense det af når vinteren er slut?
colakurt
Svaret d. 14-10-2011-22:18:45
klar tektyl har jeg kun brugt på krom den gang min var en hel års bil, det kan efter vinter fjernes med noget væske, kan ikke lige komme på navnet på det væske, men det står bag på flasken med tectyl. Når det er fjernet igen skal kromen pudses op og så spiller det igen.
minibisse
Svaret d. 16-10-2011-17:58:40
Jeg har en mini Cooper fra 1992, den vil også være en helårsbil. Jeg har købt den for at den skal bruges og passes på. Så er der sikkert nogen der vil mene at man skal passe på den om vinteren ved at stille den i en mørk carport med dækken henover. Jeg er af den mening at så længe den får masser af pleje og ``undervognssovs``, så er det ikke helt skidt. Jeg køre med stolthed i min Mini HELE året og det er en super fornøjelse både sommer og vinter!!!!!!
:-)
FCKenneth
Svaret d. 07-11-2011-17:12:38
Og er der bare ikke alt for meget sne, så den står på maven, kører en Mini skidegodt, er meget sporsikker. Så bare drive on! :-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 07-11-2011-17:51:57