27-09-2011-17:44:45
Nu har jeg ikke haft mig en mini i et par år og er sku begyndt at savne at køre rundt i en. Køre pt 60km om dagen for at komme på arbejde og hvem igen. Køre små 18km/l i min diesel bil nu men hva køre sån en 1,3i pr litter. Brændstof økonomien er næsten det eneste der holder mig tilbage for at gå ud og købe en. Har læst de sku køre 15km/l kan det passe?
Hvis du regner vægtafgift osv. ind, kan økonomien vel godt tåle nogle færre km. på literen.
Og så er der jo glæden ved at køre Mini! ;-)
Hvis sådan en Mini ikke kan køre 15 km/l, må der være noget galt.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 27-09-2011-18:08:10
Jo hvis den køre 15km/l så er det kun et par hundrede mere om måneden det vil koste mig og det vil jeg sku osse gerne give for at få lov at køre mini igen. Ville gerne høre fra nogen der havde en eller har haft som ved hva de selv køre. Mere hvis de kun køre en 10-12 stykker så syntes jeg sku det for lidt.
clubman
Svaret d. 27-09-2011-19:56:00
Nu skriver du jo ikke hvad for en bil du kører i nu.Der er jo flere ting, der skal der skal regnes ind i sådan et regnestykke.Forsikring, vægtafgift, reperationsudgifter.Det er jo også et spørgsmål om hvad du ka få for din dieselbil, og hvad du skal give for en mini. Mvh. Niels ;-)
skrotspeed
Svaret d. 27-09-2011-20:58:24
Da min Cooper S var standard kunne jeg nemt køre 15 km/l, og stadig accelerere fra alle der troede de kunne køre fra en mini .
På tur til minimøde i Holland kørte den 16 km/l.
Det kræver selvfølgelig passende behandling af speeder og gear.
Boman
Svaret d. 27-09-2011-21:13:45
Vil spare 2000 årligt på vægtafgiften ved køb a en mini. Forsikring er ca det samme. Rep udgifter er nok os noget af det samme. Har haft en del minier og syntes sku ikke de går mere i stykker end andre biler. Delene er jo osse billige til mini og kan lave det hele selv. Har haft en 1,3i fra 92 for nogen år tilbage men dengang kørte jeg ikke så langt og benzinen var jo noget billiger end nu så tænkte ikke så meget over hva den kørte pr litter. Man fyldte jo bare på når den var tom.
clubman
Svaret d. 27-09-2011-23:26:43