maling af undervogn

18-09-2011-21:35:56

Hej mini venner
jeg er ved at renoverer undervognen på mascoten, den har ikke noget rust, men textylen var begyndt at skalle af. Når jeg er færdig med at rense den af, vil jeg gerne have malet den sort. Jeg har overvejet en form for hammerlak. har i nogen gode forslag til en god lak? Jeg regner med at bruge pensel, for at komme ordentligt ind i kanter og samlinger.

på forhånd tak
Thomsen

Mascot79

Tja hammelak eller Esbjerg Maskinmaling, som får ved de fleste ``traktorforhandlere``, men det kræver jo at undervognen er fuldstændig ren for tectyl, ellers er det bedre med tynd tectyl og herefter den tykke.
Alternativt kan 2 komponent epoxy også bruges men det er noget mere omstændigt at arbejde med (fås ved marine udstyrsforretninger).

labori

Svaret d. 19-09-2011-10:53:42


Den er helt ren! Det skaller af, så tørt er det, jeg skraber det af med en spartel. Bagefter sliber jeg det let, så den nye maling bedre kan binde på den gamle lak!

Mascot79

Svaret d. 19-09-2011-11:23:51


Ja men så ville jeg da bruge Esbjerg Maskinmaling, først grunder og derefter en blank sort og endelig med pensel, som du skriver kommer det bedst ind i alle hjørner og kanter, har selv brugt det på bunden og for og bagbro, det bliver stærkt som bare fa...

labori

Svaret d. 21-09-2011-09:57:18


Tilbage